Grupa 8
Nauczycielki: Katarzyna Dusza, Karolina Plucińska
Nauczyciel wspomagający: Natalia Czuba
Pracownik obsługi: Anna Mańkowska
Godziny pracy grupy:
poniedziałek: 7:30-17:00
wtorek: 8:00-17:00
środa: 8:00-17:00
czwartek: 8:00-17:00
piątek: 7:30-17:00
OGŁOSZENIA:
Serdecznie zapraszamy Rodziców na uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty, która odbędzie się 21 maja 2024 r. o godz.16.00
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W MAJU GRUPA 8:
| Tydzień I: Baśnie, bajki, legendy | ||
Temat dnia | Cele dnia. Dziecko: | Realizacja podstawy programowej | |
1. Legendy z różnych stron | – swobodnie wypowiada się na temat znanych sobie baśni i legend; – porządkuje zdarzenia w historyjce obrazkowej na podstawie tekstu; – określa charakterystyczne cechy legendy; – aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych | I.1, 2, 3, 5,6, 7, 8, 9 II 1, 4, 5, 6, 9 III. 1, 2, 4, 5, 9 IV.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 13, 15, 19, 21 | |
2. Bohaterowie baśni | – dokonuje analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów; – wskazuje litery ł, Ł wśród innych liter; – czyta sylaby, wyraz, zdania z wykorzystaniem poznanych liter; – kreśli litery ł, Ł na czystej kartce oraz w liniaturze; – podaje swoje pomysły fabuły bajki; – akceptuje pomysły innych dzieci | I.1, 3, 5, 6, 7, 8, 9 II.2, 7, 8, 9, 11 III.1, 2, 4, 5, 8 IV.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 18, 19, 21 | |
3. Nasze ulubione baśnie | – wykonuje czynności opisane w wierszu; – oznacza liczebność zbioru za pomocą cyfr; – układa znak liczby 10 z cyfr; – wskazuje znak liczby 10 na różnych elementach, np. miarki krawieckie, kalendarz, numery stron; – sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10 na zbiorach zastępczych lub w pamięci; – posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 10; – wyjaśnia, na czym polega praca osób w wydawnictwie; – tworzy dowolną kompozycję z wykorzystaniem stempli. | I.1, 3, 5, 6, 7, 8, 9 IV.21 II.2, 7, 8, 9 III.1, 2, 4, 5, 8, 9 IV.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 15, 19, 20, 21 | |
4. Książka – czy tylko papierowa? | – śpiewa solo piosenkę „Piosenka o książkach”; – różnicuje metrum 2/4, 3/4, 4/4; – realizuje dźwięki zgodnie z zapisem w kolorowej partyturze; – wykonuje kolejne figury tańca; – chętnie uczestniczy w zabawach tanecznych; – aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych | I.1, 3, 5, 6, 7, 8, 9 II.2, 7, 8, 9, 11 III.1, 2, 4, 5 IV.18, 19 IV.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 15, 17, 18, 19 | |
5.Siła papieru | – przygotowuje rosnące farby pod nadzorem N.; – wykonuje przydzielone zadania zgodnie z planem; – obserwuje kolejne etapy doświadczenia; – formułuje wnioski na podstawie zaobserwowanych efektów; – wyjaśnia pojęcie wiedza; – określa źródła zdobywania wiedzy; – wykorzystanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, odkrywanie i eksperymentowanie; – rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą, kształtowanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt | I.1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 II.2, 7, 8, 9 III.1, 2, 4, 5, 6, 8, 9 IV.1, 2, 3, 4, 5, 8, 11, 15, 17, 19 | |
Tydzień II: „Książka mój przyjaciel” – wprowadzenie pojęcia wiedza rozumianego jako wartość i warunek rozwoju każdego człowieka; poznanie różnych źródeł zdobywania wiedzy.
IV.6 Dziecko: uważnie słucha opowiadań i wierszy; I.5 Dziecko: szybko reaguje na różnorodne sygnały; sprawnie ustawia się w kole, szeregu, rzędzie; |
IV. 7 Dziecko:eksperymentuje ruchem, rytmem, głosem, dźwiękami rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; IV. 2, 18 Dziecko: posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych; posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych; |
IV. 15 Dziecko: przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów IV.8 Dziecko: tworzy prace plastyczną z wykorzystaniem materiałów plastycznych; |
I.5 Dziecko: szybko reaguje na różnorodne sygnały; sprawnie ustawia się w kole, szeregu, rzędzie. IV. 15 Dziecko: przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów |
IV.8 Dziecko: tworzy prace plastyczną z wykorzystaniem materiałów plastycznych; IV.19 Dziecko: posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych; |
| Tydzień III: Ja i moi bliscy | ||
Temat dnia | Cele dnia. Dziecko: | Realizacja podstawy programowej | |
1. Dom to my | – uświadamia sobie, że najważniejsze w rodzinie i domu są ciepło, serdeczność, miłość i wsparcie; – wspólnie z rówieśnikami ilustruje ruchem i mimiką treść bajki; – aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych; – wyraża swoje zdanie na temat domu; – dodaje na zbiorach zastępczych lub w pamięci | I.1, 3, 5, 6, 7, 8 II.2, 4, 7, 8, 9 III.1, 2, 4, 5, 6 IV.1, 2, 3, 5, 6, 7, 11, 14, 15, 19, 21 | |
2. Każdy jest ważny | – mówi o swoich upodobaniach; – uświadamia sobie, że każdy w rodzinie ma prawa, ale też obowiązki; – wyjaśnia znaczenie wyrażeń mieć prawo…, mieć obowiązki; – dokonuje oceny postępowania; – wypowiada się na temat swoich obowiązków domowych w formie rysunku; – czyta wyrazy, zdania; – rysuje wzory po śladzie i samodzielnie | I.1, 3, 5, 6, 7, 8, 9 II.2, 4, 6, 7, 8, 9, 11 III.1, 2, 4, 5, 7 IV.1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 18, 19, 21 | |
3. Spędzamy razem czas | – negocjuje z rówieśnikami podział zadań w zespole; – współpracuje z rówieśnikami podczas planowania pułapek i premii; – czyta działania i dokonuje obliczeń; – wypowiada się na temat swoich domowych obowiązków; – wypowiada się na temat swoich odczuć związanych z koniecznością wykonania czynności a chęcią jej wykonania; – aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych | I.1, 3, 5, 6, 7, 8, 9 II.2, 4, 6, 7, 8, 9 III.1, 2, 4, 5, 7, 8, 9 IV.2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 15, 19, 21 | |
4. Rodzina bliska i daleka | – naśladuje wykonywane ruchy; – układa swoje ciało w przestrzeni, formując litery; – gra rytm w określonym miejscu piosenki; – współpracuje z rówieśnikami podczas tworzenia dwójek, czwórek, ósemek w tańcu; – porusza się w przestrzeni do muzyki; – tworzy drzewo genealogiczne w przestrzeni; – posługuje się nazwami stopni pokrewieństwa | I.1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 II.2,7, 8, 9, 11 III.1, 2, 4, 5 IV.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 15, 17, 18, 19, 21 | |
5. Rodzinny piknik | – podaje nazwy przedmiotów rozpoznawanych za pomocą dotyku; – przelicza elementy zgodnie z własnymi umiejętnościami i możliwościami; – wykonuje kolejne etapy doświadczenia; – podejmuje próby wyjaśniania na podstawie obserwacji efektów doświadczenia; – wyraża radość podczas wspólnych zabaw z rówieśnikami – aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych rozwijających zaufanie do rówieśników | I.1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 II.2, 7, 8, 9 III.1, 2, 4, 5, 6 IV.1, 2, 4, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 18, 19, 21 | |
Tydzień IV: „Rodzina razem się trzyma” – wprowadzenie pojęcia rodzina rozumianego jako wartość
IV.6 Dziecko: uważnie słucha opowiadań i wierszy; IV. 2, 8 Dziecko: buduje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi; |
IV. 13 Dziecko: eksperymentuje, szacuje, przewiduje, dokonuje pomiaru długości przedmiotów; IV.8 Dziecko: tworzy prace plastyczną z wykorzystaniem materiałów plastycznych; |
I.5 Dziecko: szybko reaguje na różnorodne sygnały; sprawnie ustawia się w kole, szeregu, rzędzie; VI. 2 Dziecko: wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego; |
IV. 1 Dziecko: posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie; IV.7 Dziecko: dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały; |
I.5 Dziecko: szybko reaguje na różnorodne sygnały; sprawnie ustawia się w kole, szeregu, rzędzie. IV.8 Dziecko: tworzy prace plastyczną z wykorzystaniem materiałów plastycznych; |