Przejdź do treści

Przedszkole nr 385

Przedszkole nr 385

Strona główna / Grupa 8

Grupa 8

Nauczycielki: Katarzyna Dusza, Karolina Plucińska

Nauczyciel wspomagający: Natalia Czuba

Pracownik obsługi: Anna Mańkowska

Godziny pracy grupy:

poniedziałek: 7:30-17:00

wtorek: 8:00-17:00

środa: 8:00-17:00

czwartek: 8:00-17:00

piątek: 7:30-17:00

OGŁOSZENIA:

Serdecznie zapraszamy  Rodziców na uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty, która odbędzie się 21 maja 2024 r. o godz.16.00

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W MAJU GRUPA 8:

 

Tydzień I: Baśnie, bajki, legendy

Temat dnia

Cele dnia. Dziecko:

Realizacja podstawy programowej

1. Legendy z różnych stron

–      swobodnie wypowiada się na temat znanych sobie baśni i legend;

–      porządkuje zdarzenia w historyjce obrazkowej na podstawie tekstu;

–      określa charakterystyczne cechy legendy;

–      aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych

I.1, 2, 3, 5,6, 7, 8, 9

II 1, 4, 5, 6, 9

III. 1, 2, 4, 5, 9

IV.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 13, 15, 19, 21

2. Bohaterowie baśni

–      dokonuje analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów;

–      wskazuje litery ł, Ł wśród innych liter;

–      czyta sylaby, wyraz, zdania z wykorzystaniem poznanych liter;

–      kreśli litery ł, Ł na czystej kartce oraz w liniaturze;

–      podaje swoje pomysły fabuły bajki;

–      akceptuje pomysły innych dzieci

I.1, 3, 5, 6, 7, 8, 9

II.2, 7, 8, 9, 11

III.1, 2, 4, 5, 8

IV.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 18, 19, 21

3. Nasze ulubione baśnie

–      wykonuje czynności opisane w wierszu;

–      oznacza liczebność zbioru za pomocą cyfr;

–      układa znak liczby 10 z cyfr;

–      wskazuje znak liczby 10 na różnych elementach, np. miarki krawieckie, kalendarz, numery stron;

–      sprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 10 na zbiorach zastępczych lub w pamięci;

–      posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 10;

–      wyjaśnia, na czym polega praca osób w wydawnictwie;

–      tworzy dowolną kompozycję z wykorzystaniem stempli.

I.1, 3, 5, 6, 7, 8, 9

IV.21

II.2, 7, 8, 9

III.1, 2, 4, 5, 8, 9

IV.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 15, 19, 20, 21

4. Książka – czy tylko papierowa?

–      śpiewa solo piosenkę „Piosenka o książkach”;

–      różnicuje metrum 2/4, 3/4, 4/4;

–      realizuje dźwięki zgodnie z zapisem w kolorowej partyturze;

–      wykonuje kolejne figury tańca;

–      chętnie uczestniczy w zabawach tanecznych;

–      aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych

I.1, 3, 5, 6, 7, 8, 9

II.2, 7, 8, 9, 11

III.1, 2, 4, 5

IV.18, 19

IV.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 15, 17, 18, 19

5.Siła papieru

–      przygotowuje rosnące farby pod nadzorem N.;

–      wykonuje przydzielone zadania zgodnie z planem;

–      obserwuje kolejne etapy doświadczenia;

–      formułuje wnioski na podstawie zaobserwowanych efektów;

–      wyjaśnia pojęcie wiedza;

–      określa źródła zdobywania wiedzy;

–      wykorzystanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, odkrywanie i eksperymentowanie;

–      rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą, kształtowanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt

I.1, 2, 3, 5, 6, 7, 8

II.2, 7, 8, 9

III.1, 2, 4, 5, 6, 8, 9

IV.1, 2, 3, 4, 5, 8, 11, 15, 17, 19

    

Tydzień II: „Książka mój przyjaciel” – wprowadzenie pojęcia wiedza rozumianego jako wartość i warunek rozwoju każdego człowieka; poznanie różnych źródeł zdobywania wiedzy.

IV.6 Dziecko: uważnie słucha opowiadań i wierszy;

I.5 Dziecko: szybko reaguje na różnorodne sygnały; sprawnie ustawia się w kole, szeregu, rzędzie;

IV. 7 Dziecko:eksperymentuje ruchem, rytmem, głosem, dźwiękami rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną;

IV. 2, 18 Dziecko: posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych; posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;

IV. 15 Dziecko: przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów

IV.8 Dziecko: tworzy prace plastyczną z wykorzystaniem materiałów plastycznych;

I.5 Dziecko: szybko reaguje na różnorodne sygnały; sprawnie ustawia się w kole, szeregu, rzędzie.

IV. 15 Dziecko: przeliczanie, porównywanie liczebności zbiorów

IV.8 Dziecko: tworzy prace plastyczną z wykorzystaniem materiałów plastycznych;

IV.19 Dziecko: posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych;

 

Tydzień III: Ja i moi bliscy

Temat dnia

Cele dnia. Dziecko:

Realizacja podstawy programowej

1. Dom to my

–      uświadamia sobie, że najważniejsze w rodzinie i domu są ciepło, serdeczność, miłość i wsparcie;

–      wspólnie z rówieśnikami ilustruje ruchem i mimiką treść bajki;

–      aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych;

–      wyraża swoje zdanie na temat domu;

–      dodaje na zbiorach zastępczych lub w pamięci

I.1, 3, 5, 6, 7, 8

II.2, 4, 7, 8, 9

III.1, 2, 4, 5, 6

IV.1, 2, 3, 5, 6, 7, 11, 14, 15, 19, 21

2. Każdy jest ważny

–      mówi o swoich upodobaniach;

–      uświadamia sobie, że każdy w rodzinie ma prawa, ale też obowiązki;

–      wyjaśnia znaczenie wyrażeń mieć prawo…, mieć obowiązki;

–      dokonuje oceny postępowania;

–      wypowiada się na temat swoich obowiązków domowych w formie rysunku;

–      czyta wyrazy, zdania;

–      rysuje wzory po śladzie i samodzielnie

I.1, 3, 5, 6, 7, 8, 9

II.2, 4, 6, 7, 8, 9, 11

III.1, 2, 4, 5, 7

IV.1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 11, 18, 19, 21

3. Spędzamy razem czas

–      negocjuje z rówieśnikami podział zadań w zespole;

–      współpracuje z rówieśnikami podczas planowania pułapek i premii;

–      czyta działania i dokonuje obliczeń;

–      wypowiada się na temat swoich domowych obowiązków;

–      wypowiada się na temat swoich odczuć związanych z koniecznością wykonania czynności a chęcią jej wykonania;

–      aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych

I.1, 3, 5, 6, 7, 8, 9

II.2, 4, 6, 7, 8, 9

III.1, 2, 4, 5, 7, 8, 9

IV.2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 15, 19, 21

4. Rodzina bliska i daleka

–      naśladuje wykonywane ruchy;

–      układa swoje ciało w przestrzeni, formując litery;

–      gra rytm w określonym miejscu piosenki;

–      współpracuje z rówieśnikami podczas tworzenia dwójek, czwórek, ósemek w tańcu;

–      porusza się w przestrzeni do muzyki;

–      tworzy drzewo genealogiczne w przestrzeni;

–      posługuje się nazwami stopni pokrewieństwa

I.1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9

II.2,7, 8, 9, 11

III.1, 2, 4, 5

IV.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 11, 15, 17, 18, 19, 21

5. Rodzinny piknik

–      podaje nazwy przedmiotów rozpoznawanych za pomocą dotyku;

–      przelicza elementy zgodnie z własnymi umiejętnościami i możliwościami;

–      wykonuje kolejne etapy doświadczenia;

–      podejmuje próby wyjaśniania na podstawie obserwacji efektów doświadczenia;

–      wyraża radość podczas wspólnych zabaw z rówieśnikami

–      aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych rozwijających zaufanie do rówieśników

I.1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9

II.2, 7, 8, 9

III.1, 2, 4, 5, 6

IV.1, 2, 4, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 18, 19, 21

    

Tydzień IV: „Rodzina razem się trzyma” –  wprowadzenie pojęcia rodzina rozumianego jako wartość

IV.6 Dziecko: uważnie słucha opowiadań i wierszy;

IV. 2, 8 Dziecko: buduje dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi;

IV. 13 Dziecko: eksperymentuje,

szacuje, przewiduje, dokonuje pomiaru długości przedmiotów;

IV.8 Dziecko: tworzy prace plastyczną z wykorzystaniem materiałów plastycznych;

I.5 Dziecko: szybko reaguje na różnorodne sygnały; sprawnie ustawia się w kole, szeregu, rzędzie;

VI. 2 Dziecko: wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego;

IV. 1 Dziecko: posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie;

IV.7 Dziecko: dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały;

I.5 Dziecko: szybko reaguje na różnorodne sygnały; sprawnie ustawia się w kole, szeregu, rzędzie.

IV.8 Dziecko: tworzy prace plastyczną z wykorzystaniem materiałów plastycznych;

Skip to content