Grupa 2
Nauczycielki: Małgorzata Mitura, Małgorzata Zakrzewska, Grażyna Nowak
Pomoc nauczyciela: Monika Krawiec
Pracownik obsługi: Anna (Irena) Mirek
Godziny pracy grupy: 8:00 -16:00
Realizacja podstawy programowej w październiku:
Osiągnięcia dziecka
– estetycznie porządkuje produkty w kąciku tematycznym IV.11
– nazywa i opisuje wybrane owoce IV.2, IV.5, IV.18
– słucha piosenki, tańczy do muzyki IV.7
– wzbogaca słownictwo IV.2
– rozwiązuje zagadki IV.5
– dostrzega i kontynuuje rytmy IV.12
– chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej I.5
– rozpoznaje i nazywa wybrane drzewa owocowe IV.2, IV.18
– przelicza elementy, wskazuje gdzie jest ,,mniej’’, a gdzie ,,więcej IV.15
– czerpie radość ze wspólnej zabawy I.5, III.5
– ustala położenie przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów IV.14
– sprawnie liczy uczestniczy w zabawach badawczych IV.13
– formułuje wnioski IV.2
– zwraca uwagę na higienę i utrzymanie porządku w swoim otoczeniu I.1, I.3,I.7
-doskonali sprawność dłoni i palców I.7
– estetycznie porządkuje produkty w kąciku warzywnym IV.11
– nazywa i opisuje wybrane warzywa IV.2, IV.18
– ustala położenie przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów IV.14
– uważnie słucha III.8
– odpowiada na pytania dotyczące treści utworu IV.5
– ogląda obrazy, wyodrębnia ich elementy IV.9
– dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej II.11
– swobodnie wypowiada się na określony temat IV.2
– poznaje zasady zdrowego odżywiania się oraz zdrowego stylu życia z.7
– uważnie słucha III.8
– wykonuje proste eksperymenty IV.13
– formułuje wnioski IV.2
– tworzy pracę plastyczną IV.1, IV.11
– chętnie uczestniczy w zabawie ruchowej I.5
– przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wyjścia poza teren przedszkola III.5
– nazywa owoce i warzywa, zadaje pytania dotyczące pracy w sklepie IV.2, IV.18, Iv.20
– ustala położenie przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów IV.14
– zgodnie bawi się z rówieśnikami III.5
– wciela się w role IV.1
– prawidłowo przelicza elementy IV.15
– uczestniczy w zabawach ruchowych I.5
– ogląda książki i albumy przyrodnicze IV.19
– nazywa wybrane drzewa IV.18
– wskazuje podobieństwa i różnice między niektórymi gatunkami drzew IV.2, IV.18
– wie, jak należy zachować się podczas spaceru z.7
– opisuje wygląd drzewa IV.2, IV.18
– poznaje części drzewa (korzenie, pień, korona) IV.18
-dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej II.11
– obserwuje korę drzew, poznaje fakturę IV.18
-doskonali sprawność dłoni oraz palców podczas odrysowywania kory drzew I.7
– uczestniczy w zabawie ruchowej I.5
– współdziała z dziećmi w zabawie III.5
– zwiększa świadomość ciała i jego możliwości I.5, I.8
– poznaje budowę liścia IV.18
– uważnie słucha III.8
– odpowiada na pytania IV.5
– tworzy pracę plastyczną IV.1
– powtarza proste układy ruchowe IV.7
– kształtuje prawidłowy tor oddechowy, wydłuża fazę wydechową IV.2
-uczestniczy w zabawie ruchowej I.5
– poznaje budowę oraz funkcje korzeni IV.18
– uważnie słucha III.8
– odpowiada na pytania IV.5
-nazywa owoce oraz liście wybranych drzew IV.2, IV.18
– dobiera w pary owoce oraz liście IV.18
– doskonali umiejętności wokalne IV.7
– ilustruje historię za pomocą dźwięków wydawanych przez różne przedmioty IV.7
-bawi się naturalnymi materiałami I.6
– swobodnie improwizuje do muzyki IV.7
– rozpoznaje i nazywa zwierzęta mieszkające w lesie IV.18, IV.2
– uważnie słucha III.8
– rozwiązuje zagadki IV.5
– układa obrazki w szeregu od najmniejszego do największego i odwrotnie IV.12
– składa obrazek z części IV.5
– śpiewa piosenkę lub rytmicznie recytuje wierszyk IV.7 , IV.5
– wie, jak wygląda lis, poznaje jego zwyczaje IV.18
– przejawia życzliwość i troskę w stosunku do zwierząt II.10
-układa lisa z trójkątów według podanego wzoru IV.11, IV.12a
– wie, jak należy zachowywać się podczas spaceru z.7
– recytuje wiersz IV.5
– poznaje wygląd i zwyczaje jeży IV.18
– przejawia życzliwość i troskę w stosunku do zwierząt II.10
– uważnie słucha III.8
– odpowiada na pytania IV.5
– doskonali umiejętność przeliczania, wie, ile to jest ,,tyle samo’’ IV.15
– rozpoznaje i nazywa przedmioty ułożone z patyczków IV.9, IV 2
– śpiewa piosenkę, wygrywa prosty rytm IV.7
– opisuje wygląd wiewiórki IV.2, IV.18
– poznaje zwyczaje wiewiórek IV.18
– przejawia życzliwość i troskę w stosunku do zwierząt II.10
– uważnie słucha III.8
– wzbogaca słownictwo IV.2
– poznaje wybrane gatunki orzechów IV.18
– doskonali umiejętność przeliczaniaIV.15
– rozpoznaje i nazywa niektóre grzyby IV.2, IV.18
– wie, które grzyby są jadalne, a które niejadalne IV.18
– przelicza kropki muchomora, odróżnia liczenie błędne od poprawnego, poznaje cyfry od 1 do 3 IV.15
– tworzy pracę plastyczną IV.1
– doskonali sprawność palców IV.7
– wzmacnia pozytywne relacje w grupie III.2, III.6
– odpowiada na pytania IV.5
– uważnie słucha III.8
– wypowiada się na określony temat IV.2, IV.5
– wie, co znaczy być dobrą koleżanką/dobrym kolegą III.5, III.6
– poznaje budowę utworu IV.7
– tworzy portret koleżanki lub kolegi IV.1
– dostrzega umiejętność liczenia oraz pojęcie ,,para’’ IV.15
– wzmacnia pozytywne relacje w grupie III.2, III.6
– doskonali umiejętności grafomotoryczne IV.1, IV.8
– przygotowuje masę solną i się nią bawi I.7
wzmacnia pozytywne relacje w grupie III.2, III.6
– doskonali zmysł dotyku z.3
– cierpliwie czeka na swoją kolej II.8
– nazywa zabawki IV.2
– uważnie słucha III.8
– odpowiada na pytania IV.5
– doskonali umiejętność wypowiadania się IV.2
-klasyfikuje przedmioty IV.12
– przelicza elementy zbiorów IV.15
– eksperymentuje głosem IV.7
– doskonali zmysł słuchu IV.7
– rozpoznaje i nazywa usłyszane dźwięki IV.7
– odczytuje i odtwarza proste rytmy IV.12, IV.7
– rozwiązuje zagadki IV.5
– zna i nazywa kolory IV.12
– doskonali umiejętności matematyczne IV.15
– eksperymentuje z magnesami IV.13
– poprawnie reaguje na sygnał III.8
– wzmacnia pozytywne relacje w grupie III.6