Przejdź do treści

Przedszkole nr 385

Przedszkole nr 385

Strona główna / Grupa 2

Grupa 2

Nauczycielki:   Małgorzata Mitura, Małgorzata Zakrzewska, Grażyna Nowak

Pomoc nauczyciela: Monika Krawiec

Pracownik obsługi: Anna (Irena) Mirek

Godziny pracy grupy: 8:00 -16:00

Realizacja podstawy programowej – kwiecień 2024

Zwierzęta pól i lasów – zapoznanie z nazwami i wyglądem zwierząt mieszkających w lasach i na polu:

I Poznawczy rozwój dziecka

9)uczestniczy w prostych zabawach logorytmicznych z wykorzystaniem wierszyków ilustrowanych gestem

IV Poznawczy rozwój dziecka

7) śpiewa piosenki o prostej budowie rytmicznej i melodycznej

IV Poznawczy rozwój dziecka

6)słucha wierszy recytowanych przez N.

7)wykonuje ćwiczenia rytmicznie – gra na instrumencie perkusyjnym

 


9)odczytuje i odtwarza proste gesty o określonym znaczeniu

3)słucha literatury dla dzieci

8)kształtuje celowość w tworzeniu prac plastycznych

 


12) układa przedmioty do policzenia w szereg

Jak dawniej było? Zdobywanie wiedzy na temat urządzeń elektrycznych:

-analizuje obrazki IV.9

-dobiera w pary urządzenia współczesne i dawne IV.12

-nazywa urządzenia elektryczne IV.2

-rozumie określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni IV.14

-doskonali sprawność manualną I.7

-wykonuje pracę plastyczną według własnego pomysłu IV.1

-poznaje nazwy dawnych i współczesnych domów IV.2

-uważnie słucha baśni III.8

-odpowiada na pytania i wyciąga wnioski IV.5, IV.6

-śpiewa piosenkę IV.7

-obdarza uwagą osobę mówiącą III.8

-buduje dłuższe wypowiedzi na podany temat IV.2, IV.6

-odczytuje znaczenie symboli IV.9

-nazywa swoje emocje i przedstawia je za pomocą mimiki II.1, II.4

-uważnie słucha utworu literackiego i odpowiada na pytania IV.5

-poznaje zawód listonosza IV.20

-przedstawia swoje uczucia za pomocą rysunku IV.1

-przedstawia się i stosuje zwroty grzecznościowe III.3, III.4

– przewiduje prędkość poruszania się przedmiotów IV.13

-zna różne zastosowania koła z.11

-nazywa pojazdy IV.2

-przelicza i dodaje na konkretach IV.15

-uczestniczy w zabawie naśladowczej I.5

-odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywistości IV.3

-obdarza uwagą nauczyciela III.8

-potrafi wykonać prostą zabawkę IV.11

-uważnie słucha instrukcji III.8

-uczestniczy w tradycyjnej zabawie ruchowej I.5

-śpiewa piosenkę IV.7

Tydzień teatru:

–słucha utworów literatury dla dzieci (IV.3)

-wypowiada się na ich temat (IV.3)

-odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanych opowieści (IV.5)

-wdraża się do naśladowczego wykonywania prostych poleceń (IV.21)

-Rozwijanie zamiłowań dzieci do poezji,

– Wyzwalanie radości z umiejętności rozwiązywania zagadek.

-tworzy kreatywne kompozycje z surowców wtórnych i innych (IV.10)

-rozwijanie inwencji twórczej dzieci

-dostrzega różnice kształtu podczas zabawy mozaiką geometryczną (IV.12)

-określa czynności, cechy przedmiotów dostępnych bezpośredniemu poznaniu (IV.2)

-doskonali umiejętność uczestniczenia w rozmowach (IV.2)

-słucha utworów literatury dla dzieci (IV.3)

-Śpiewa piosenki o prostej budowie rytmicznej i melodycznej (IV.7)

-czerpie radość ze śpiewu i tańca grupowego (IV.7)

-nabywa doświadczeń w celu tworzenia celowych, bardziej stabilnych konstrukcji (I.6)

Książka ,,mój przyjaciel’’ –  rozwijanie zainteresowań bajkami:

-wie, jak powstają książki

-wzbogaca słownictwo

-układa historyjkę obrazkową i ją opowiada

-doskonali spostrzegawczość

-uczestniczy w zabawach ruchowych

3)odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości

Dz.: słucha krótkich utworów literackich opowiadanych przez nauczyciela

20)Wskazuje zawody wykonywane przez osoby z otoczenia

Dz. : obserwuje pracę ludzi różnych zawodów (sprzedawca w księgarni)

-segreguje książki ze względu na tematykę

-wykazuje zainteresowanie książkami

–szacuje wielkość i grubość książek

-kreatywnie kończy rozpoczęty rysunek

-rozwiązuje zagadki

-wykazuje zainteresowanie książkami

-uważnie słucha tekstów literackich

-wypowiada się na temat swojej ulubionej książki

-tworzy pracę plastyczną techniką origami z koła

-wie, że o książki należy dbać

-rozumie wartość książki jako nośnika informacji

-naprawia zniszczone książki

-uważnie słucha utworu literackiego

-kończy rozpoczęte zdania zgodnie z treścią bajki

-uczestniczy w zabawach ruchowych

Marzec 2024

Mali odkrywcy – projekt mleko

Realizacja podstawy programowej, Osiągnięcia dziecka


IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

18)rozpoznaje obserwowane w naturze zwierzęta  i rośliny  na zdjęciach i obrazkach

II. Poznawczy obszar rozwoju dz.

10)podejmuje obserwacje przyrodnicze dotyczące życia zwierząt

IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

8) rysuje kredkami świecowymi

 


IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą

– poznaje niektóre produkty wielozmysłowo

-poznaje nazwy, wygląd i odgłosy niektórych zwierząt domowych oraz gospodarskich

 


IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

14)Określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów, rozróżnia stronę lewą i prawą

-doskonali umiejętność poruszania się zgodnie z podanym kierunkiem

II. Poznawczy obszar rozwoju dz.

10) zna nazwy zwierząt hodowlanych, dorosłych i młodych, wie, czym się odżywiają i jakie jest ich znaczenie dla człowieka.

 


II. Poznawczy obszar rozwoju dz.

10)podejmuje obserwacje przyrodnicze dotyczące życia zwierząt występujących w najbliższym środowisku

3)ogląda filmy edukacyjne dla dzieci

5)odpowiada na pytania dotyczące wydarzeń

 


IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

8)rysuje na powierzchni wysypanej piaskiem  poznawanie wielozmysłowe

-kształtuje celowość w tworzeniu prac plastycznych

 


  IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

3)słucha utworów literatury dla dzieci

20) wykorzystuje własne doświadczenia i obserwacje w zabawach tematycznych –  przeprowadzanie eksperymentów i zabaw badawczych

 


II. Emocjonalny obszar rozwoju dz.

10)Dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę

 


 IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

15)Przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy, posługuje się liczebnikami głównymi

Dz.: Posługuje się liczebnikami: jeden, dwa, trzy; Liczy przedmioty, wskazując kolejne obiekty

 


IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

7)Eksperymentuje rytmem, głosem i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną

Dz. : śpiewa proste, krótkie piosenki

8)Wykonuje własne eksperymenty graficzne

Dz. : Nakleja gotowe elementy

 


IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

2 Wyraża swoje rozumienie świata i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego

Dz. : Wypowiada się na temat czynności wykonywanych przez ludzi, zwierzęta, urządzenia

Wiosna tuż-tuż –kształtowanie określonych postaw w obcowaniu z przyrodą .

Realizacja podstawy programowej, Osiągnięcia dziecka


II. Poznawczy obszar rozwoju dz.

10)podejmuje obserwacje przyrodnicze dotyczące życia zwierząt występujących w najbliższym środowisku

II. Poznawczy obszar rozwoju dz.

11)obserwuje piękno przyrody podczas bezpośredniego kontaktu

 


IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

14)kształtuje umiejętność wskazywania i nazywania poszczególnych części swojego ciała

IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

18)obserwuje zmiany zachodzące w krajobrazie najbliższej okolicy i wyglądzie roślin podczas bieżącej pory roku

 


IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

5)odpowiada na pytania dotyczące wydarzeń,

nazywa podstawowe kolory

8)maluje farbami, kształtuje celowość w tworzeniu prac plastycznych

 


V. Poznawczy obszar rozwoju dz.

18)rozpoznaje obserwowane w naturze zwierzęta  na zdjęciach i obrazkach.

13)podejmuje  celowe działania na bazie zdobytych doświadczeń w celu osiągniecia pożądanego  efektu,

określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby

Dz. :używa w zabawie słów określających: w przestrzeni-wysoko, nisko: kierunek: góra, dół

 


IV. Poznawczy obszar rozwoju dz.

7)słucha piosenek śpiewanych na żywo

I. Poznawczy obszar rozwoju dz.

8)wdraża się do reagowania na sygnały, wykonywania  ćwiczeń  zgodnie z pokazem.

Na wsi –rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających na wsi

Realizacja podstawy programowej, Osiągnięcia dziecka


– doskonali umiejętność wypowiadania się, wzbogaca słownictwo IV.2

-rozwiązuje zagadki dźwiękowe IV.7

-wypowiada się na temat wiersza IV.5

-doskonali umiejętności grafomotoryczne I.7

-dostrzega zmiany natężenia dźwięków IV.7

 


-rozpoznaje zwierzęta mieszkające na wsi po ruchach, dźwiękach i opisie III.8,Iv.1, IV.18

-dokonuje analizy sylabowej Iv.2

-rysuje według wskazówek nauczyciela IV.8, IV.1

-odczytuje kod IV.9

-określa kierunki na kartce IV.8

 


– uważnie słucha bajki III.8

-odpowiada na pytania IV.5

-nazywa zwierzęta mieszkające na wsi oraz ich potomstwo IV.2, IV.18

-segreguje przedmioty ze względu na wielkość IV.12

-wskazuje i nazywa wybrane zwierzęta IV.2, IV.18

 


– wie, na czym polega praca rolnika, rozpoznaje i  nazywa wybrane maszyny rolnicze IV.2, IV.18

-nazywa wybrane figury geometryczne, układa obrazki z figur IV.12, IV.11

-przelicza elementy, dodaje na konkretach IV.15

 


-ogląda albumy i zdjęcia przedstawiające miasta w Polsce IV.19

-dopasowuje obrazki do podanej kategorii IV.9,IV.12

-formuje dłuższe wypowiedzi IV.2

-śpiewa piosenkę IV.7

Wielkanocne tradycje – poszerzenie wiedzy na temat tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi

Realizacja podstawy programowej Osiągnięcia dziecka


– rozwiązuje zagadki słowne IV.5

-łączy zagadki i ilustracje w pary IV.12

-segreguje ozdoby świąteczne IV,12

-wzbogaca słownictwo IV.2

-uczestniczy w zabawie ruchowej I.5

-cierpliwie czeka na swoją kolej II.8

-posługuje się liczebnikami porządkowymi IV.15

-przelicza elementy IV.15

-porównuje liczebność zbiorów, wskazuje, gdzie jest mniej, gdzie więcej, a gdzie tyle samo IV.15

 


 -poznaje budowę jajka, wskazuje i nazywa poszczególne jego elementy IV.2

-przeprowadza proste eksperymenty z surowymi i ugotowanymi jajkami IV,13

-formułuje wnioski IV.2, IV.6

-ogląda różne rodzaje jajek i łączy je z odpowiednimi ptakami IV.18, IV.12

-porównuje jajka, szereguje je ze względu na wielkość IV.11,IV.12

-uczestniczy w zabawie ruchowej I.5

-reaguje na zmianę charakteru muzyki IV.7

-sprawnie liczy na konkretach IV.15

-odróżnia liczenie błędne od poprawnego IV.15

– wyzwala dziecięcą aktywność ruchową i twórczą I.5, IV.7

 


– poznaje tradycyjne techniki zdobienia jajek III.2

-wzbogaca słownictwo IV.2

-barwi jajka za pomocą naturalnych składników IV.11

-ustala położenie przedmiotów w stosunku do iinych IV.14

-uczestniczy w zabawie ruchowej I.5

-wykonuje pracę plastyczną według własnego pomysłu IV.1

-doskonali sprawność manualną I.7

 


– poszerza wiedzę na temat tradycji związanych ze świętami wielkanocnymi IV.2, III.2

-wspólnie z innymi przygotowuje koszyczek wielkanocny III.5

-nakrywa do stołu według instrukcji I.3

-uważnie słucha opowiadania III.8

-wypowiada się na temat treści utworu, odpowiada na pytania dotyczące tekstu IV.2, IV.5

-wspólnie z nauczycielem przygotowuje masę solną I.6

-lepi z masy solnej I.7,IV.11

 


– uważnie słucha wiersza i odpowiada na pytania dotyczące utworu III.8

-wie, na czym polega śmigus-dyngus IV.2

-przestrzega reguł i zasad obowiązujących w czasie zabawy III.5

-pokrywa dużą powierzchnię dowolnymi wzorami IV.1

-doskonali umiejętność liczenia IV.15

Realizacja podstawy programowej – luty 2024

Rakietą w kosmos – poznanie ciekawostek związanych z kosmosem

– uważnie słucha ciekawostek o Układzie Słonecznym III.8

– poznaje nazwy planet i je powtarza IV.2

– dzieli nazwy planet na sylaby IV.2

– koloruje obrazek według własnego pomysłu IV.1

– rozumie stałe następstwo czasu IV.16

– ogląda książki i zdjęcia, zadaje pytania dotyczące ich treści IV.9, IV.2

-łączy kropki, rysując dowolne ,,Gwiazdozbiory’’ I.7, IV.8

– współpracuje w osiągnięciu wspólnego celu III.5

– uważnie słucha opowiadania III.8

– odpowiada na pytania IV.5

– rozwija wyobraźnię, układając dalszy ciąg opowieści IV.3, IV.2

– czerpie radość z aktywności artystycznej IV.1, IV.11

– klasyfikuje koła według koloru i wielkości IV.12

– maluje według własnego pomysłu IV.1

– uważnie słucha utworu literackiego III.8

– dzieli się swoimi wrażeniami i spostrzeżeniami IV.6

– odróżnia rzeczywistość od fikcji IV.3

– analizuje i uzupełnia obrazek IV.9

– uczestniczy we wspólnej zabawie przy piosence IV.7, III.5

– koloruje wyznaczoną powierzchnię I.7, IV.1

Wisła – polska rzeka rozpoznawanie i nazywanie polskich symboli narodowych, poznanie Wisły jako największej rzeki w Polsce

– rozpoznaje kontury granic Polski IV.9

– wskazuje Polskę na mapie IV.9, IV.10

-odczuwa przynależność do swojego narodu III.2

– współpracuje z rówieśnikami III.5

– uważnie słucha wiersza i opowiada na pytania dotyczące jego treści IV.5

-rozpoznaje symbole narodowe: flagę i godło IV.10

– poznaje podstawowy krok poloneza IV.7

– zdobywa wiedzę na temat Wisły, wskazuje rzekę na mapie IV.18, Iv.9

– wodzi po śladzie I.7

– poznaje zwierzęta mieszkające w Wiśle i jej otoczeniu IV.18

– tworzy łódkę z łupiny orzecha włoskiego IV.1, IV.6

– przeprowadza proste eksperymenty, sprawdza, które przedmioty unoszą się na wodzie, a które toną IV.13

-uczestniczy w zabawie ruchowo-naśladowczej I.5, IV.1

– poznaje nazwy wybranych polskich miast IV.10

– składa obrazek z części IV.9

-utrwala nazwy wybranych polskich miast IV.10

– czerpie radość ze wspólnej zabawy III.6

– zagospodaruje wyznaczoną przestrzeń IV.11

-współpracuje z rówieśnikami III.5

– podejmuje samodzielną aktywność poznawczą poprzez oglądanie zdjęć, albumów poświęconych Polsce IV.19

– rozpoznaje obiekty na ilustracji po fragmencie IV.9

– wciela się w rolę IV.1

– wypowiada się na temat swoich przeżyć IV.2, II.1

– uważnie słucha utworu i opowiada na pytania dotyczące jego treści IV.5

– eksperymentuje ze swoim głosem IV.7

–  rozpoznaje i nazywa miejsca, budowle ze swojej miejscowości IV.10

– zna swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania III.3

– śpiewa piosenkę Iv.7

Każdy zawód jest ważny – poznawanie wybranych zawodów i związanych z nimi czynności

– odpowiada na pytania dotyczące różnych zawodów IV.2, IV.20

– odpowiada na pytania do tekstu IV.5

– wypełnia kontury numeru alarmowego za pomocą akwareli IV.8, I.7

– integruje się z grupą rówieśniczą III.2

– improwizuje ruch do utworu muzycznego IV.7, IV.1

– poszerza słownictwo IV.2

– nabywa umiejętności budowania wypowiedzi IV.2

– uczestniczy w zabawie ruchowej I.5

– poznaje zawód kierowcy IV.20

– poszerza słownictwo IV.2

– poznaje popularne przysłowia związane z zawodami IV.20, IV.2

– układa i opowiada historyjkę obrazkową IV.9

– doskonali umiejętność zadawania pytań IV.2

– uczestniczy w zabawie ruchowej I.5

– poznaje monety i banknoty IV.17

– wymienia przedmioty jeden do jednego w sytuacji kupna – sprzedaży IV.15

– obserwuje eksperyment fizyczny IV.13, IV.19

– przestrzega zasad zabawy z chustą animacyjną III.

–  analizuje obrazy IV.9

– wypowiada się na temat obrazów IV.2

– wypowiada się na temat wiersza IV.2, IV.5

– opowiada o swoich marzeniach IV.2, IV.6

– rozwija wyobraźnię i sprawność manualną podczas malowania farbami IV.1, I.7

– słucha utworów muzyki klasycznej IV.7

– rozwija kreatywność IV.1

– uczestniczy w zabawie ruchowej I.5

– klasyfikuje przedmioty ze względu na podaną kategorię IV.12

– zna narzędzia pracy strażaka i fryzjera IV.20

– przelicza elementy IV.15

– wykonuje pracę plastyczną z wykorzystaniem materiałów naturalnych IV.1, I.6

Moja warszawa

– ogląda filmy, programy dla dzieci,

wypowiada się na ich temat IV.3

– odpowiada na pytania dotyczące wydarzeń, wysłuchanych opowieści IV.5

– słucha opowiadań recytowanych przez nauczyciela IV.6

– wypowiada się na temat stolicy Polski, jej herbu, i legend IV.10

– odpowiada na pytania dotyczące wydarzeń, wysłuchanych opowieści IV.5

– interesuje się napisami w otoczeniu oraz dostrzega ich  znaczenie IV.4

– dostrzega wizualne różnice w długości przedmiotów (dłuższy, krótszy) IV.13

– kształtuje umiejętność wskazania z wypowiadaniem kolejnych liczebników podczas przeliczania konkretnych przedmiotów IV.15

– dostrzega różnice kształtu podczas zabawy mozaiką geometryczną IV.12

– porównuje i dopasowuje przedmioty podczas manipulacji IV.12

– dostrzega i próbuje określać wyraźne różnice między przedmiotami IV.12

– mówi, co widzi na obrazku, wypowiada się na temat prostych historyjek obrazkowych IV.5

– odczuwa nastrój słuchanej muzyki IV.1

Skip to content