Grupa 6
Nauczycielki: Małgorzata Dąbkowska, Magdalena Kukla – Kuklewicz
Nauczyciel wspomagający: Marta Herkner, Bartłomiej Dybcio
Pracownik obsługi: Izabela Jha
Godziny pracy grupy: poniedziałek-piątek 7.00-17.00
ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE
MARZEC
Tydzień 1 „W kosmosie” – poszerzanie wiedzy na temat układu słonecznego, planet oraz kosmosu
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Blok 5
Dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i sportowych
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Blok 4
Dziecko ustala wynik dodawania i odejmowanie, przeliczając przedmioty w zakresie dziesięciu w trakcie czynności zadaniowych i w trakcie zabaw aranżowanych przez nauczyciela
Blok 7
Dziecko:
– potrafi kulturalnie zachować się na różnych uroczystościach – seans filmowy
– uważnie ogląda seans filmowy
Blok 8
Dziecko:
– tańczy naśladując ruchy nauczyciela
– tańczy układy różnorodnych kroków zgodnie ze wskazówkami nauczyciela
Blok 9
Dziecko tworzy kompozycje z różnych dostepnych materiałów
Blok 11
Dziecko uczestniczy w zabawach eksperymentalnych, poznając właściwości wody, powietrza, lodu, itd.
Blok 13
Dziecko podaje liczbę przedmiotów/ figur geometrycznych
Blok 14
Dziecko uważnie słucha opowiadania, wypowiada się na temat jego treści
Tydzień 2 „W kinie, w teatrze” – rozwijanie wrażliwości na sztukę
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Blok 5 Dbam o zdrowie i sprawność fizyczną
Dziecko:
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i sportowych
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Blok 4 Coraz lepiej rozumiem siebie i swoje otoczenie
Dziecko:
– ustala wynik dodawania lub odejmowania, przeliczając przedmioty
Blok 7 Jestem jak prawdziwy aktor w teatrze i widz na widowni
Dziecko:
– aktywnie uczestniczy w improwizacji teatralnej
– wyjaśnia pojęcia związane z teatrem
Blok 8 Lubię śpiewać, lubię tańczyć
Dziecko:
– lokalizuje bodziec dźwiękowy i wskazuje przedmiot, który owy dźwięk wydaje
Blok 9 Wypowiadam się przez różne działania plastyczne
Dziecko:
– łączy różne materiały, tworząc kompozycje przestrzenne
Blok 13 Lubię matematykę i rozumiem coraz więcej
Dziecko:
– układa przedmioty w szeregi z warunkiem braku powtarzalności w wierszu i kolumnie
Blok 14 Chcę czytać i pisać
Dziecko:
– wykonuje ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym-odnajduje różnice na obrazkach
– aktywnie uczestniczy w zabawach słownych
-uważnie słucha opowiadań, wypowiada się na ich temat
Tydzień 3 „Przebudzenie po zimie” – pogłębianie wiedzy na temat zjawisk pogodowych występujących w marcu, powitanie pory roku wiosny
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Blok 5
Dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i sportowych
IV poznawczy obszar rozwoju dziecka
Blok 7
Dziecko potrafi kulturalnie zachować się na różnorodnych uroczystościach oraz uważnie słucha koncertu i bierze aktywny udział w nim
Blok 8
Dziecko:
– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych
– gra na instrumentach perkusyjnych samodzielnie, a także naśladując nauczyciela
Blok 9
Dziecko tworzy kompozycje na dany temat oraz wg własnego pomysłu z zastosowaniem różnorodnych materiałów
Blok 12
Dziecko:
– obserwuje przyrodę w najbliższym otoczeniu
– prowadzi notatki obrazkowe z obserwacji
– tworzy dzieła artystyczne ukazujące piękno otaczającego świata pod wpływem doznań, wrażęń, doświadczeń nabytych podczas bezpośredniego, wielozmysłowego kontaktu ze światem przyrody
Blok 13
Dziecko:
– określa wynik dodawania i odejmowania poprzez manipulowanie przedmiotami i liczenie ich
– wytycza kierunki w przestrzeni do obranego przedmiotu
Blok 14
Dziecko uważnie słucha opowiadania, wypowiada się na temat jego treści
Tydzień 4 „Wielkanoc – poznanie tradycji związanych w Wielkanocą
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Blok 5 Dbam o zdrowie i sprawność fizyczną
Dziecko:
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i sportowych
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Blok 4 Coraz lepiej rozumiem siebie i swoje otoczenie
Dziecko:
– układa z danych obrazków sensowne historyjki
Blok 8 Lubię śpiewać, lubię tańczyć
Dziecko:
– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych
Blok 9 Wypowiadam się przez różne działania plastyczne
Dziecko:
– wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami
IV 13 Lubię matematykę i rozumiem coraz więcej
Dziecko:
– układa w szeregi przedmioty według wielkości
– numeruje jajka ustawione w szeregu, określając które jest
Blok 14 Chcę czytać i pisać
Dziecko:
– aktywnie uczestniczy w zabawach usprawniających kończyny górne
-uważnie słucha opowiadań, wypowiada się na ich temat