Przejdź do treści

Przedszkole nr 385

Przedszkole nr 385

Strona główna / Grupa 6

Grupa 6

Nauczycielki: Małgorzata Dąbkowska, Magdalena Kukla – Kuklewicz

Nauczyciel wspomagający: Marta Herkner, Bartłomiej Dybcio

Pracownik obsługi: Izabela Jha

Godziny pracy grupy: poniedziałek-piątek  7.00-17.00

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE 

MARZEC

Tydzień 1 „W kosmosie” – poszerzanie wiedzy na temat układu słonecznego, planet oraz kosmosu

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Blok 5

Dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach  ruchowych i sportowych

 Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Blok 4

Dziecko ustala wynik dodawania i odejmowanie, przeliczając przedmioty w zakresie dziesięciu w trakcie czynności zadaniowych i w trakcie zabaw aranżowanych przez nauczyciela

Blok 7

Dziecko:

– potrafi kulturalnie zachować się na różnych uroczystościach – seans filmowy

– uważnie ogląda seans filmowy

Blok 8

Dziecko:

– tańczy naśladując ruchy nauczyciela

– tańczy układy różnorodnych kroków zgodnie ze wskazówkami nauczyciela

Blok 9

Dziecko tworzy kompozycje z różnych dostepnych materiałów

Blok 11

Dziecko uczestniczy w zabawach eksperymentalnych, poznając właściwości wody, powietrza, lodu, itd.

Blok 13

Dziecko podaje liczbę przedmiotów/ figur geometrycznych

Blok 14

Dziecko uważnie słucha opowiadania, wypowiada się na temat jego treści

Tydzień 2 „W kinie, w teatrze” – rozwijanie wrażliwości na sztukę

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Blok 5 Dbam o zdrowie i sprawność fizyczną

Dziecko:

– aktywnie uczestniczy w zabawach  ruchowych i sportowych

 Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Blok 4 Coraz lepiej rozumiem siebie i swoje otoczenie

Dziecko:

– ustala wynik dodawania lub odejmowania, przeliczając przedmioty

Blok 7 Jestem jak prawdziwy aktor w teatrze i widz na widowni

Dziecko:

– aktywnie uczestniczy w improwizacji teatralnej

– wyjaśnia pojęcia związane z teatrem

Blok 8 Lubię śpiewać, lubię tańczyć

Dziecko:

– lokalizuje bodziec dźwiękowy i wskazuje przedmiot, który owy dźwięk wydaje

 Blok 9 Wypowiadam się przez różne działania plastyczne

Dziecko:

– łączy różne materiały, tworząc kompozycje przestrzenne

Blok 13 Lubię matematykę i rozumiem coraz więcej

Dziecko:

– układa przedmioty w szeregi z warunkiem braku powtarzalności w wierszu i kolumnie

Blok 14 Chcę czytać i pisać

Dziecko:

– wykonuje ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym-odnajduje różnice na obrazkach

– aktywnie uczestniczy w zabawach słownych

-uważnie słucha opowiadań, wypowiada się na ich temat

Tydzień 3 „Przebudzenie po zimie” – pogłębianie wiedzy na temat zjawisk pogodowych występujących w marcu, powitanie pory roku wiosny

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Blok 5

Dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach  ruchowych i sportowych

IV poznawczy obszar rozwoju dziecka

Blok 7

Dziecko potrafi kulturalnie zachować się na różnorodnych uroczystościach oraz uważnie słucha koncertu i bierze aktywny udział w nim

Blok 8

Dziecko:

– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych

– gra na instrumentach perkusyjnych samodzielnie, a także naśladując nauczyciela

Blok 9

Dziecko tworzy kompozycje na dany temat oraz wg własnego pomysłu z zastosowaniem różnorodnych materiałów

Blok 12

Dziecko:

– obserwuje przyrodę w najbliższym otoczeniu

– prowadzi notatki obrazkowe z obserwacji

– tworzy dzieła artystyczne ukazujące piękno otaczającego świata pod wpływem doznań, wrażęń, doświadczeń nabytych podczas bezpośredniego, wielozmysłowego kontaktu ze światem przyrody

Blok 13

Dziecko:

– określa wynik dodawania i odejmowania poprzez manipulowanie przedmiotami i liczenie ich

– wytycza kierunki w przestrzeni do obranego przedmiotu

Blok 14

Dziecko uważnie słucha opowiadania, wypowiada się na temat jego treści

Tydzień 4 „Wielkanoc – poznanie tradycji związanych w Wielkanocą

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

Blok 5 Dbam o zdrowie i sprawność fizyczną

Dziecko:

– aktywnie uczestniczy w zabawach  ruchowych i sportowych

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Blok 4 Coraz lepiej rozumiem siebie i swoje otoczenie
Dziecko:
 – układa z danych obrazków sensowne historyjki

Blok  8 Lubię śpiewać, lubię tańczyć
Dziecko:

– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych

Blok 9 Wypowiadam się przez różne działania plastyczne
Dziecko:

– wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami

IV 13  Lubię matematykę i rozumiem coraz więcej

Dziecko:
– układa w szeregi przedmioty według wielkości

– numeruje jajka ustawione w szeregu, określając które jest

Blok 14 Chcę czytać i pisać

Dziecko:

– aktywnie uczestniczy w zabawach usprawniających kończyny górne

-uważnie słucha opowiadań, wypowiada się na ich temat

Skip to content