Grupa 4
Nauczycielki: Ewa Bonikowska, Monika Dzięciołowska
Pomoc nauczyciela: Inna Popova
Pracownik obsługi: Katarzyna Fatkowska
Godziny pracy grupy 7:00-17:00.
Realizacja podstawy programowej- maj
Kiedy patrzę w górę. Utrwalenie wiadomości związanych z niebem
Dziecko:
– chętnie słucha opowiadań i bajek
– rysuje różnymi rodzajami kredek
– wymienia rytmicznie słowa: dzień, noc, dzień, noc… i układa ten rytm, np. z klocków z pomocą nauczyciela
– wykonuje ćwiczenia kształtujące postawę zgodnie z poleceniem, wyjaśnieniem nauczyciela
– układa z danych obrazków krótkie historyjki
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez n. zabawach integracyjnych np. z chustą animacyjną
– wskazuje górę i dół kartki w sytuacjach zadaniowych
– biega, poprawnie porusza się na czworakach, omijając przeszkody, nie potrącając dzieci
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
– uważnie ogląda film
– przedstawia muzykę naśladując nauczyciela
Majowa łąka. Uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody
Dziecko:
– chętnie słucha opowiadań i bajek
– naśladuje różne głosy i odgłosy podczas zabaw dźwiękonaśladowczych
– układa przedmioty w szeregi, liczy, nazywając liczebniki z pomocą nauczyciela
– wykonuje ćwiczenia kształtujące postawę zgodnie z poleceniem, wyjaśnieniem nauczyciela
– chętnie uczestniczy w pląsach i tańcach zbiorowych
– układa obrazek z minimum czterech części
– liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości z pomocą nauczyciela, pokazując palcem i nazywając: jeden, dwa, trzy
– biega, poprawnie porusza się na czworakach, omijając przeszkody, nie potrącając dzieci
– naśladuje, używając mimiki, gestu, głosu wybrane zwierzęta
– nakleja gotowe elementy w dowolny sposób i według poleceń nauczyciela
Lubimy książki. Promowanie czytelnictwa wśród dzieci
Dziecko:
– chętnie słucha opowiadań i bajek
– korzystanie z biblioteczki przedszkolnej
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
– układa w szeregi (krótkie serie) różne przedmioty, np. według wielkości, wysokości
– wykonuje ćwiczenia kształtujące postawę zgodnie z poleceniem, wyjaśnieniem nauczyciela
– wypowiada się na temat ulubionych bohaterów
– nakleja gotowe elementy w dowolny sposób i według poleceń nauczyciela
– układa przedmioty do policzenia w szereg lub rząd
– biega, poprawnie porusza się na czworakach, omijając przeszkody, nie potrącając dzieci
– nazywają swoje dzieła
– wraz z nauczycielem układa bajkę, posługując się wybranymi obrazkami
Mama i tata. Pogłębianie więzi rodzinnych
Dziecko:
-chętnie słucha opowiadań i bajek
-ilustruje ruchem, mimika, gestem czynności
– aktywnie uczestniczy w wycieczkach na świeżym powietrzu
– porusza się w przestrzeni według poleceń nauczyciela, np. idź do tyłu
– wykonuje ćwiczenia kształtujące postawę zgodnie z poleceniem, wyjaśnieniem nauczyciela
– wypowiada się na forum grupy
– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych
– układa przedmioty w szeregi, dostrzegając to, co się powtarza
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
– układa krótkie pojedyncze zdania na podstawie obrazka i w sytuacjach zadaniowych
– wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami, np. rysowanie
Realizacja podstawy programowej- kwiecień
Praca rolnika – zapoznanie z zawodem rolnika i jego pracą
Dziecko:
– aktywnie uczestniczy w hodowli roślin
– działa na zbiorach w sytuacjach zadaniowych
– rozróżnia różne dźwięki z najbliższego otoczenia
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
– słucha wypowiedzi innych
– podejmuje działania konstrukcyjne
– uczestniczy w zabawach eksperymentalnych
– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych
U fryzjera – poszerzanie wiedzy dzieci na temat zawodu fryzjera
Dziecko:
– dzieli się swoimi spostrzeżeniami w trakcie rozmowy
– układa w szeregi różne przedmioty
– naśladuje, używając mimiki, gestu
– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach kształtujących prawidłową postawę
– wykonuje proste ćwiczenia artykulacyjne wg wskazówek nauczyciela
– tworzy kolorowe kompozycje
– wykonuje proste ćwiczenia artykulacyjne wg wskazówek nauczyciela
– tworzy kolorowe kompozycje
– eksperymentuje wraz z nauczycielem, poznając właściwości powietrza
– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach
Tydzień stacyjny „Moje zmysły”- zapoznanie ze zmysłami: wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku
Dziecko:
– słucha wypowiedzi innych
– recytuje krótkie rymowanki z różnym natężeniem głosu wg wskazówek nauczyciela
– układa płaskie kompozycje z różnorodnego materiału
– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach kształt. prawidłową postawę
– liczy przedmioty stosowanie do swoich możliwości z pomocą nauczyciela
– uważnie słucha poleceń nauczyciela
– wykonuje ćwiczenia słuchowe
– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach
Dbamy o naszą planetę – rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi
Dziecko:
– uważnie ogląda przedstawienia teatralne
– uważnie słucha opowiadań
– tworzy kompozycje przestrzenne z różnorodnego materiału
– nazywa nasz kraj: Polska – kraina, w której mieszkamy
– dba o przyrodę (segreguje odpady)
– szacuje liczbę przedmiotów, liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości
– uważnie słucha nagrań piosenek
– porównuje przedmioty, określa pod. i różnice
Kto Ty jesteś? – kształtowanie poczucia przynależności narodowej oraz postawy patriotycznej
Dziecko:
– nazywa własną miejscowość i rzekę, nad którą leży
– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych
– ogląda godło państwowe w sali przedszkolnej., opowiada, co ono przedstawia
– wykonuje ćwiczenia kształtujące postawę zgodnie z poleceniem nauczyciela
– wykonuje proste prace plastyczne związane z tradycjami świątecznymi
– układa przedmioty w szeregi, liczy nazywając liczebniki z pomocą nauczyciela
Realizacja podstawy programowej- marzec
Spotkanie z bajką. Rozbudzanie wyobraźni i umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Dziecko:
– chętnie słucha opowiadań i bajek
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
– dzieli wyrazy na sylaby, wypowiadając i klaszcząc rytmicznie
– układa przedmioty w szeregi, liczby, nazywając liczebniki z pomocą nauczyciela
– działa na zbiorach w sytuacjach zadaniowych, dostrzegając równoliczność zbiorów
– rysuje różnymi rodzajami kredek
– pokazuje ulubione ilustracje w książce, próbuje je omawiać
– tańczy, naśladując ruchy nauczyciela
– włącza się do zabaw teatralnych
– w trakcie ćwiczeń i zabaw ruchowych reaguje na znaki, sygnały według umowy z nauczycielem
W dawnych czasach. Przybliżenie początków życia na Ziemi.
Dziecko:
– chętnie słucha opowiadań i bajek
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
– układa w szeregi różne przedmioty, np. według wielkości, wysokości
– porusza się w rytm słyszanej muzyki: maszeruje, podskakuje, lekko porusza się na palcach
– dzieli się swoimi spostrzeżeniami w trakcie rozmowy
– nazywa swoje dzieła
– szacuje liczbę przedmiotów
– prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela
– potrafi kulturalnie zachować się na różnorodnych uroczystościach, np. przedstawieniach teatralnych
– aktywnie uczestniczy w przygotowaniach potraw
Czekamy na wiosnę. Dostrzeganie piękna budzącej się do życia przyrody.
Dziecko:
– chętnie słucha opowiadań i bajek
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
– z pomocą nauczyciela ustala wynik dodawania i odejmowania, licząc przedmioty w sytuacjach zabawowych
– wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami, np. sklejanie, składanie papieru
– chętnie uczestniczy w pląsach i tańcach zbiorowych
– dzieli wyrazy na sylaby, wypowiada je rytmicznie
– zachwyca się przyrodą w czasie zajęć w terenie umożliwiających jej poznanie wszystkimi zmysłami
– próbuje grać rytmicznie na wybranych instrumentach perkusyjnych
– rozróżnia różne dźwięki z najbliższego otoczenia
– w trakcie ćwiczeń i zabaw ruchowych reaguje na znaki, sygnały według umowy z nauczycielem
Czekamy na Święta Wielkanocne. Pielęgnowanie polskich tradycji ludowych.
Dziecko:
-chętnie słucha opowiadań i bajek
– w trakcie ćwiczeń i zabaw ruchowych reaguje na znaki, sygnały według umowy z nauczycielem
– szacuje liczbę przedmiotów
– nakleja gotowe elementy w dowolny sposób i według poleceń nauczyciela
– rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów
– chętnie uczestniczy w pląsach
– uczestniczy w zabawach eksperymentalnych
– określa, co znajduje się na ilustracji, formułując krótkie zdania pojedyncze
– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych
– wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami, np. techniki łączone
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
Realizacja podstawy programowej- luty
W karnawale same bale – doświadczenie przyjemności wcielania się w różne postacie
Dziecko:
– aktywnie uczestniczy w zabawach wymagających prostych form współdziałania
– zwraca się bezpośrednio do swojego rozmówcy: innego dziecka, n-la
– wykonuje prace plastyczne posługując się różnymi technikami
– potrafi kulturalnie zachować się na różnorodnych uroczystościach
– porównuje przedmioty, określając podobieństwa i różnice
– aktywnie uczestniczy w przygotowaniu prostych potraw z wykorzystaniem sprzętu gospodarstwa domowego
– podaje liczbę, np. jest pięć lalek
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
– prawidłowo wykonuje polecenia n-la
– reaguje na zmiany w muzyce wg wskazówek n-la
Bezpieczeństwo zimowych zabaw – poznaje zasady i miejsca bezpiecznych zabaw zimowych
Dziecko:
– przestrzega zasad bezpieczeństwa dot. zabaw na śniegu i lodzie
– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych
– uważnie słucha poleceń n-la
– włącza się do zabaw teatralnych, inscenizacji, odgrywając łatwe role z pomocą n-la
– ustala wynik dodawania lub odejmowania, przeliczając przedmioty
– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach kształtujących prawidłową postawę
– nakleja gotowe elementy w dowolny sposób i wg poleceń n-la
– prawidłowo wykonuje polecenia n-la
– porusza się w przestrzeni wg poleceń n-la, np. na lewo, na prawo
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
Były sobie dinozaury – rozbudzanie zainteresowań dzieci życiem dinozaurów
Dziecko:
– bazując na zdobytej wiedzy i doświadczeniach, próbuje przewidzieć, co się może zdarzyć w wyniku następujących sensownie po sobie czynności
– uważnie słucha poleceń n-la
– eksperymentuje, lepiąc z plasteliny
– wykonuje ćwiczenia z elementami równowagi, ćwiczenia na czworakach
– chętnie uczestniczy w pląsach i tańcach zbiorowych
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
– z pomocą n-la ustala wynik dodawania i odejmowania, licząc przedmioty w sytuacjach zadaniowych
– uczestniczy w zabawach eksperymentalnych
– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach kształtujących prawidłową postawę
Kawalerowie Orderu Uśmiechu – poznanie wybranych postaci odznaczonych przez dzieci Orderem Uśmiechu
Dziecko:
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez n-la zabawach integracyjnych
– wykonuje ćwiczenia z elementami równowagi, ćwiczenia na czworakach
– wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami
– dokonuje prostych klasyfikacji przedmiotów
– uczestniczy w przygotowaniach do przedstawień przedszkolnych
– układa w szeregi przedmioty wg wielkości
– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach rozwijających sprawność manualną
– uczestniczy w zabaw eksperymentalnych
– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach kształtujących prawidłową postawę
Realizacja podstawy programowej- styczeń
Witamy Nowy Rok- kształtowanie poczucia rytmu, utrwalenie nazw por roku, nazwy miesięcy i dni tygodnia
Dziecko:
– naśladuje różne łatwe głosy i odgłosy podczas zabaw dźwiękonaśladowczych
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– konstruuje proste rytmy, np. kontynuuje prosty rytm dźwiękowy, powtarzając za nauczycielem, np. tupanie- klaskanie
– zwraca się bezpośrednio do swojego rozmówcy: nauczyciela
– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych
Ptaki zimą- wdrażanie do odpowiedzialnego dokarmiania ptaków w czasie zimy, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania ptaków zimujących w Polsce
Dziecko:
– wskazuje prawidłowe zachowania w stosunku do zwierząt i roślin
– wykonuje ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym, np. składa pocięte obrazki
– naklejanie gotowych elementów na kartkę w dowolny sposób i według poleceń nauczyciela
– układa przedmioty do policzenia w szereg lub rząd
– śpiewanie piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych
Zima może być wesoła- poznanie i utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy podczas ferii zimowych
Dziecko:
– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa dotyczących zabaw śniegu i lodzie
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnych zajęciach
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych prowadzonych w ogrodzie przedszkolnym
– chętnie uczestniczy w pląsach i tańcach zbiorowych
– aktywnie uczestniczy z nauczycielem i z grupą w opowieści ruchowej inspirowanej muzyką
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
– łączny różne materiały, tworząc proste kompozycje przestrzenne
Wszędzie biało-kształtowanie umiejętności dostrzegania uroków zimy
Dziecko:
– uczestniczy w zabawach eksperymentalnych, poznaje właściwości śniegu
– rysuje kredkami
– wykonuje ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym, np. składa pocięte obrazki
– zwraca się bezpośrednio do swojego rozmówcy: nauczyciela
– porusza się przy muzyce, naśladując nauczyciela
Święto Babci i Dziadka- kształtowanie postawy szacunku i wdzięczności wobec osób starszych, wzmacnianie więzi rodzinnych
Dziecko:
– wymienia członków swojej najbliższej rodziny; babcia, dziadek
– porusza się w przestrzeni według poleceń nauczyciela, np. idź do przodu, idź do tyłu
– dostrzeganie kolejności następujących sensownie po sobie czynności i skutków tych następstw
– uważnie słucha opowiadań i bajek
-aktywnie uczestniczy w uroczystościach związanych z obchodami różnorodnych świąt, np. Dzień Babci i Dziadka
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
Realizacja podstawy programowej- grudzień
Grudniowe życzenia – nabywanie umiejętności określania swoich pragnień
Dziecko:
– uważnie słucha opowiadań
– potrafi kulturalnie zachować się na różnorodnych uroczystościach, np. koncercie
– rysuje różnymi rodzajami kredek
– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych
Święta za pasem – kształtowanie umiejętności i nawyku sprzątania po sobie
Dziecko:
– odkłada zabawki na swoje miejsce
– nakleja gotowe elementy w dowolny sposób i wg poleceń nauczyciela
– porównuje przedmioty, określając podobieństwa i różnice
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
– aktywnie uczestniczy w przygotowaniu prostych potraw z wykorzystaniem sprzętu gospodarstwa domowego
– prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela
Świąteczne tradycje – poznawanie zwyczajów i tradycji związanych z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia
Dziecko:
– opowiada o rodzinnych tradycjach związanych np. ze świętami
– układa rytm wg podanego schematu
– chętnie uczestniczy w pląsach i tańcach zbiorowych
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
– prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela
Zimno, coraz zimniej – poszerzanie wiedzy na temat zimy
Dziecko:
– nazywa wybrane zwierzęta
– liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości z pomocą nauczyciela
– wykonuje „ćwiczenia paluszkowe”
Realizacja podstawy programowej- listopad
Listopadowe wspomnienia- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny, zapoznanie dzieci z przedmiotami codziennego użytku z dawnych czasów
Dziecko:
– wymienia członków swojej najbliższej rodziny: mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek
– uważnie słucha opowiadań i bajek
– wskazuje niebezpieczne przedmioty, np. mogące wywołać pożar
– odlicza przedmioty z pomocą nauczyciela, pokazując palcem
– nie przeszkadza innym dzieciom w uczestniczeniu w różnych uroczystościach
– ogląda godło swojej wspólnoty narodowej
Zwierzęta domowe- rozwijanie umiejętności rozpoznawania zwierząt domowych, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta, którymi się opiekujemy
Dziecko:
– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych
– tworzy swobodne, kolorowe kompozycje, stemplując
– potrafi kulturalnie zachować się na różnych uroczystościach, np. koncercie
– uważnie słucha opowiadań i bajek
– określa wynik dodawania lub odejmowania, licząc przedmioty podczas manipulowania nimi
– dokonuje prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybrana cechę
Dzieci lubią misie, misie lubią dzieci- kształtowanie przyjaznej atmosfery w środowisku przedszkolnym
Dziecko:
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
– układa kompozycje z różnorodnego materiału (tkaniny, wstążki, sznurki, materiał naturalny, przyrodniczy, inny)
– zwraca się bezpośrednio do swojego rozmówcy: innego dziecka, nauczyciela, innego pracownika przedszkola
– potrafi kulturalnie zachować się na różnorodnych uroczystościach, przedstawieniach teatralnych
– posługuje się wyrażeniami, np. na, pod, obok, w, za w sytuacjach zadaniowych
Jesienna pogoda- rozbudzanie ciekawości świata, prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków
Dziecko:
– uważnie słucha opowiadań i bajek
– układa prosty rytm według podanego schematu
– nakleja gotowe elementy na kartkę w dowolny sposób i według poleceń nauczyciela
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
Realizacja podstawy programowej- październik
Dbamy o zdrowie – promowanie zasad zdrowego żywienia
Dziecko:
– wyjaśnia znaczenie spożywania produktów mlecznych, warzyw i owoców
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
– eksperymentuje, lepiąc z plasteliny
– porusza się dowolnie do słuchanej muzyki
– dokonuje prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybraną cechę
Drzewo – propagowanie wiedzy o drzewach
Dziecko:
– łączy różne materiały, tworząc proste kompozycje przestrzenne
– działa na zbiorach
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
– aktywnie uczestniczy w przygotowaniu prostych potraw z wykorzystaniem sprzętu gospodarstwa domowego
Jesienią w parku i w lesie – doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie
Dziecko:
– włącza się do uroczystości przedszkolnych, odgrywając role z pomocą nauczyciela
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
– kulturalnie zachowuje się na różnego rodzaju wydarzeń kulturalnych, np. koncert
– rozróżnia kolory zasadnicze i pochodne
– liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości z pomocą nauczyciela
Zabawy na jesienne wieczory – rozwijanie kreatywności
Dziecko:
– ilustruje ruchem, mimiką czynności
– tworzy kolorowe kompozycje, stemplując
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach rozwijających sprawność manualną
– liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości z pomocą nauczyciela
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
Jesteśmy bezpieczni – poznanie zasad poruszania się pieszego
Dziecko:
– określa gdzie mieszka, próbując podać adres
– uważnie słucha opowiadań
– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych
– dostrzega zmianę podczas manipulowania przedmiotami: dokładanie, zabieranie
Realizacja podstawy programowej- wrzesień
Przedszkole wita nas – przypomnienie imion dzieci, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa
Dziecko:
– podaje swoje imię -zwraca się do innych dzieci po imieniu
– uważnie słucha opowiadań i bajek
– rozpoznaje swój znaczek indywidualny
– porównuje osoby, używając określeń: taki sam, podobny, inny
Bawimy się wesoło- zapoznanie dzieci z zabawkami znajdującymi się w sali, zachęcanie do wspólnej i zgodnej zabawy oraz dbania o porządek w sali
Dziecko:
– uważnie słucha opowiadań i bajek
– odkłada zabawki na miejsce
– posługuje się wyrażeniami, np. na, pod, obok, za
– naśladuje, używając gestu, głosu wybranego zwierzęcia
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
Jestem przedszkolakiem- kształtowanie pozytywnych wzorów zachowań w grupie rówieśniczej
Dziecko:
– próbuje przestrzegać zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej
– stosuje w praktycznym działaniu umiejętności klasyfikowania
– aktywnie uczestniczy w zabawach integracyjnych z rówieśnikami
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
Jesień daje nam owoce – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią, rozpoznawanie i nazywanie owoców, rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia
Dziecko:
– uważnie słucha nagrań piosenek
– uważnie słucha poleceń nauczyciela
– rozpoznaje wybrane owoce
– dokonuje prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybraną cechę
– układa prosty rytm według podanego schematu