Przejdź do treści

Przedszkole nr 385

Przedszkole nr 385

Strona główna / Grupa 4

Grupa 4

Grupa 4

Nauczycielki: Ewa Bonikowska, Monika Dzięciołowska

Pomoc nauczyciela: Inna Popova

Pracownik obsługi: Katarzyna Fatkowska

Godziny pracy grupy 7:00-17:00.

Realizacja podstawy programowej- maj

Kiedy patrzę w górę. Utrwalenie wiadomości związanych z niebem

Dziecko:                                                                                                                                        

– chętnie słucha opowiadań i bajek

– rysuje różnymi rodzajami kredek

– wymienia rytmicznie słowa: dzień, noc, dzień, noc… i układa ten rytm, np. z klocków z pomocą nauczyciela

– wykonuje ćwiczenia kształtujące postawę zgodnie z poleceniem, wyjaśnieniem nauczyciela

– układa z danych obrazków krótkie historyjki

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez n. zabawach integracyjnych np. z chustą animacyjną

– wskazuje górę i dół kartki w sytuacjach zadaniowych

– biega, poprawnie porusza się na czworakach, omijając przeszkody, nie potrącając dzieci

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach

– uważnie ogląda film

– przedstawia muzykę naśladując nauczyciela

 

Majowa łąka. Uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody

Dziecko:

– chętnie słucha opowiadań i bajek

– naśladuje różne głosy i odgłosy podczas zabaw dźwiękonaśladowczych

– układa przedmioty w szeregi, liczy, nazywając liczebniki z pomocą nauczyciela

– wykonuje ćwiczenia kształtujące postawę zgodnie z poleceniem, wyjaśnieniem nauczyciela

– chętnie uczestniczy w pląsach i tańcach zbiorowych

– układa obrazek z minimum czterech części

– liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości z pomocą nauczyciela, pokazując palcem i nazywając: jeden, dwa, trzy

– biega, poprawnie porusza się na czworakach, omijając przeszkody, nie potrącając dzieci

– naśladuje, używając mimiki, gestu, głosu wybrane zwierzęta

– nakleja gotowe elementy w dowolny sposób i według poleceń nauczyciela

 

Lubimy książki. Promowanie czytelnictwa wśród dzieci

Dziecko:

– chętnie słucha opowiadań i bajek

– korzystanie z biblioteczki przedszkolnej

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach

– układa w szeregi (krótkie serie) różne przedmioty, np. według wielkości, wysokości

– wykonuje ćwiczenia kształtujące postawę zgodnie z poleceniem, wyjaśnieniem nauczyciela

– wypowiada się na temat ulubionych bohaterów

– nakleja gotowe elementy w dowolny sposób i według poleceń nauczyciela

– układa przedmioty do policzenia w szereg lub rząd

– biega, poprawnie porusza się na czworakach, omijając przeszkody, nie potrącając dzieci

– nazywają swoje dzieła

– wraz z nauczycielem układa bajkę, posługując się wybranymi obrazkami

 

Mama i tata. Pogłębianie więzi rodzinnych

Dziecko:

-chętnie słucha opowiadań i bajek

-ilustruje ruchem, mimika, gestem czynności

– aktywnie uczestniczy w wycieczkach na świeżym powietrzu

– porusza się w przestrzeni według poleceń nauczyciela, np. idź do tyłu

– wykonuje ćwiczenia kształtujące postawę zgodnie z poleceniem, wyjaśnieniem nauczyciela

– wypowiada się na forum grupy

– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych

– układa przedmioty w szeregi, dostrzegając to, co się powtarza

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

– układa krótkie pojedyncze zdania na podstawie obrazka i w sytuacjach zadaniowych

– wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami, np. rysowanie

 

 

Realizacja podstawy programowej- kwiecień

 Praca rolnika – zapoznanie z zawodem rolnika i jego pracą

Dziecko:

– aktywnie uczestniczy w hodowli roślin

– działa na zbiorach w sytuacjach zadaniowych

– rozróżnia różne dźwięki z najbliższego otoczenia

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

– słucha wypowiedzi innych

– podejmuje działania konstrukcyjne

– uczestniczy w zabawach eksperymentalnych

– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych

U fryzjera – poszerzanie wiedzy dzieci na temat zawodu fryzjera

Dziecko:

– dzieli się swoimi spostrzeżeniami w trakcie rozmowy

– układa w szeregi różne przedmioty

– naśladuje, używając mimiki, gestu

– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach kształtujących prawidłową postawę

– wykonuje proste ćwiczenia artykulacyjne wg wskazówek nauczyciela

– tworzy kolorowe kompozycje

– wykonuje proste ćwiczenia artykulacyjne wg wskazówek nauczyciela

– tworzy kolorowe kompozycje

– eksperymentuje wraz z nauczycielem, poznając właściwości powietrza

– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach

Tydzień stacyjny „Moje zmysły”- zapoznanie ze zmysłami: wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku

Dziecko:

– słucha wypowiedzi innych

– recytuje krótkie rymowanki z różnym natężeniem głosu wg wskazówek nauczyciela

– układa płaskie kompozycje z różnorodnego materiału

– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach kształt. prawidłową postawę

– liczy przedmioty stosowanie do swoich możliwości z pomocą nauczyciela

– uważnie słucha poleceń nauczyciela

– wykonuje ćwiczenia słuchowe

– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach

Dbamy o naszą planetę – rozwijanie poczucia odpowiedzialności za czystość Ziemi

Dziecko:

– uważnie ogląda przedstawienia teatralne

– uważnie słucha opowiadań

– tworzy kompozycje przestrzenne z różnorodnego materiału

– nazywa nasz kraj: Polska – kraina, w której mieszkamy

– dba o przyrodę (segreguje odpady)

– szacuje liczbę przedmiotów, liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości

– uważnie słucha nagrań piosenek

– porównuje przedmioty, określa pod. i różnice

Kto Ty jesteś? – kształtowanie poczucia przynależności narodowej oraz postawy patriotycznej

 Dziecko:

– nazywa własną miejscowość i rzekę, nad którą leży

– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych

– ogląda godło państwowe w sali przedszkolnej., opowiada, co ono przedstawia

– wykonuje ćwiczenia kształtujące postawę zgodnie z poleceniem nauczyciela

– wykonuje proste prace plastyczne związane z tradycjami świątecznymi

– układa przedmioty w szeregi, liczy nazywając liczebniki z pomocą nauczyciela

Realizacja podstawy programowej- marzec

 Spotkanie z bajką. Rozbudzanie wyobraźni i umiejętności wypowiadania się na określony temat.

Dziecko:

– chętnie słucha opowiadań i bajek

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

– dzieli wyrazy na sylaby, wypowiadając i klaszcząc rytmicznie

– układa przedmioty w szeregi, liczby, nazywając liczebniki z pomocą nauczyciela

– działa na zbiorach w sytuacjach zadaniowych, dostrzegając równoliczność zbiorów

– rysuje różnymi rodzajami kredek

– pokazuje ulubione ilustracje w książce, próbuje je omawiać

– tańczy, naśladując ruchy nauczyciela

– włącza się do zabaw teatralnych

– w trakcie ćwiczeń i zabaw ruchowych reaguje na znaki, sygnały według umowy z nauczycielem

W dawnych czasach. Przybliżenie początków życia na Ziemi.

Dziecko:

– chętnie słucha opowiadań i bajek

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

– układa w szeregi różne przedmioty, np. według wielkości, wysokości

– porusza się w rytm słyszanej muzyki: maszeruje, podskakuje, lekko porusza się na palcach

– dzieli się swoimi spostrzeżeniami w trakcie rozmowy

– nazywa swoje dzieła

– szacuje liczbę przedmiotów

– prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela

– potrafi kulturalnie zachować się na różnorodnych uroczystościach, np. przedstawieniach teatralnych

– aktywnie uczestniczy w przygotowaniach potraw

Czekamy na wiosnę. Dostrzeganie piękna budzącej się do życia przyrody.

Dziecko:

– chętnie słucha opowiadań i bajek

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach

– z pomocą nauczyciela ustala wynik dodawania i odejmowania, licząc przedmioty w sytuacjach zabawowych

– wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami, np. sklejanie, składanie papieru

– chętnie uczestniczy w pląsach i tańcach zbiorowych

– dzieli wyrazy na sylaby, wypowiada je rytmicznie

– zachwyca się przyrodą w czasie zajęć w terenie umożliwiających jej poznanie wszystkimi zmysłami

– próbuje grać rytmicznie na wybranych instrumentach perkusyjnych

– rozróżnia różne dźwięki z najbliższego otoczenia

– w trakcie ćwiczeń i zabaw ruchowych reaguje na znaki, sygnały według umowy z nauczycielem

Czekamy na Święta Wielkanocne. Pielęgnowanie polskich tradycji ludowych.

Dziecko:

-chętnie słucha opowiadań i bajek

– w trakcie ćwiczeń i zabaw ruchowych reaguje na znaki, sygnały według umowy z nauczycielem

– szacuje liczbę przedmiotów

– nakleja gotowe elementy w dowolny sposób i według poleceń nauczyciela

– rozwijanie umiejętności dostrzegania i rozumienia rytmów

– chętnie uczestniczy w pląsach

– uczestniczy w zabawach eksperymentalnych

– określa, co znajduje się na ilustracji, formułując krótkie zdania pojedyncze

– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych

– wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami, np. techniki łączone

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

Realizacja podstawy programowej- luty

W karnawale same bale – doświadczenie przyjemności wcielania się w różne postacie

Dziecko:

– aktywnie uczestniczy w zabawach wymagających prostych form współdziałania

– zwraca się bezpośrednio do swojego rozmówcy: innego dziecka, n-la

– wykonuje prace plastyczne posługując się różnymi technikami

– potrafi kulturalnie zachować się na różnorodnych uroczystościach

– porównuje przedmioty, określając podobieństwa i różnice

– aktywnie uczestniczy w przygotowaniu prostych potraw z wykorzystaniem sprzętu gospodarstwa domowego

– podaje liczbę, np. jest pięć lalek

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

– prawidłowo wykonuje polecenia n-la

– reaguje na zmiany w muzyce wg wskazówek n-la

Bezpieczeństwo zimowych zabaw – poznaje zasady i miejsca bezpiecznych zabaw zimowych

Dziecko:

– przestrzega zasad bezpieczeństwa dot. zabaw na śniegu i lodzie

– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych

– uważnie słucha poleceń n-la

– włącza się do zabaw teatralnych, inscenizacji, odgrywając łatwe role z pomocą n-la

– ustala wynik dodawania lub odejmowania, przeliczając przedmioty

– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach kształtujących prawidłową postawę

– nakleja gotowe elementy w dowolny sposób i wg poleceń n-la

– prawidłowo wykonuje polecenia n-la

– porusza się w przestrzeni wg poleceń n-la, np. na lewo, na prawo

 – aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

Były sobie dinozaury – rozbudzanie zainteresowań dzieci życiem dinozaurów

Dziecko:

– bazując na zdobytej wiedzy i doświadczeniach, próbuje przewidzieć, co się może zdarzyć w wyniku następujących sensownie po sobie czynności

– uważnie słucha poleceń n-la

– eksperymentuje, lepiąc z plasteliny

– wykonuje ćwiczenia z elementami równowagi, ćwiczenia na czworakach

– chętnie uczestniczy w pląsach i tańcach zbiorowych

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach

– z pomocą n-la ustala wynik dodawania i odejmowania, licząc przedmioty w sytuacjach zadaniowych

– uczestniczy w zabawach eksperymentalnych

– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach kształtujących prawidłową postawę

Kawalerowie Orderu Uśmiechu – poznanie wybranych postaci odznaczonych przez dzieci Orderem Uśmiechu

Dziecko:

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez n-la zabawach integracyjnych

– wykonuje ćwiczenia z elementami równowagi, ćwiczenia na czworakach

– wykonuje prace plastyczne, posługując się różnymi technikami

– dokonuje prostych klasyfikacji przedmiotów

– uczestniczy w przygotowaniach do przedstawień przedszkolnych

– układa w szeregi przedmioty wg wielkości

– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach rozwijających sprawność manualną

– uczestniczy w zabaw eksperymentalnych

– aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach kształtujących prawidłową postawę

Realizacja podstawy programowej- styczeń

Witamy Nowy Rok- kształtowanie poczucia rytmu, utrwalenie nazw por roku, nazwy miesięcy i dni tygodnia

Dziecko:

–  naśladuje różne łatwe głosy i odgłosy podczas zabaw dźwiękonaśladowczych

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

– konstruuje proste rytmy, np. kontynuuje prosty rytm dźwiękowy, powtarzając za nauczycielem, np. tupanie- klaskanie

– zwraca się bezpośrednio do swojego rozmówcy: nauczyciela

– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych

Ptaki zimą- wdrażanie do odpowiedzialnego dokarmiania ptaków w czasie zimy, rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania ptaków zimujących w Polsce

Dziecko:

– wskazuje prawidłowe zachowania w stosunku do zwierząt i roślin

– wykonuje ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym, np. składa pocięte obrazki

– naklejanie gotowych elementów na kartkę w dowolny sposób i według poleceń nauczyciela

– układa przedmioty do policzenia w szereg lub rząd

– śpiewanie piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych

Zima może być wesoła- poznanie i utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy podczas ferii zimowych

Dziecko:

– przestrzeganie zasad bezpieczeństwa dotyczących zabaw śniegu i lodzie

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnych zajęciach

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych prowadzonych w ogrodzie przedszkolnym

– chętnie uczestniczy w pląsach i tańcach zbiorowych

– aktywnie uczestniczy z nauczycielem i z grupą w opowieści ruchowej inspirowanej muzyką

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

– łączny różne materiały, tworząc proste kompozycje przestrzenne

Wszędzie biało-kształtowanie umiejętności dostrzegania uroków zimy

Dziecko:

– uczestniczy w zabawach eksperymentalnych, poznaje właściwości śniegu

– rysuje kredkami

– wykonuje ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym, np. składa pocięte obrazki

– zwraca się bezpośrednio do swojego rozmówcy: nauczyciela

– porusza się przy muzyce, naśladując nauczyciela

Święto Babci i Dziadka- kształtowanie postawy szacunku i wdzięczności wobec osób starszych, wzmacnianie więzi rodzinnych

Dziecko:

– wymienia członków swojej najbliższej rodziny; babcia, dziadek

– porusza się w przestrzeni według poleceń nauczyciela, np. idź do przodu, idź do tyłu

– dostrzeganie kolejności następujących sensownie po sobie czynności i skutków tych następstw

– uważnie słucha opowiadań i bajek

-aktywnie uczestniczy w uroczystościach związanych z obchodami różnorodnych świąt, np. Dzień Babci i Dziadka

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach

Realizacja podstawy programowej- grudzień

Grudniowe życzenia – nabywanie umiejętności określania swoich pragnień   

Dziecko:

– uważnie słucha opowiadań

– potrafi kulturalnie zachować się na różnorodnych uroczystościach, np. koncercie

– rysuje różnymi rodzajami kredek

– śpiewa piosenki dostosowane do swoich możliwości głosowych

Święta za pasem – kształtowanie umiejętności i nawyku sprzątania po sobie

Dziecko:

– odkłada zabawki na swoje miejsce

– nakleja gotowe elementy w dowolny sposób i wg poleceń nauczyciela

– porównuje przedmioty, określając podobieństwa i różnice

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

– aktywnie uczestniczy w przygotowaniu prostych potraw z wykorzystaniem sprzętu gospodarstwa domowego

– prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela

Świąteczne tradycje – poznawanie zwyczajów i tradycji związanych z obchodzeniem Świąt Bożego Narodzenia

Dziecko:

– opowiada o rodzinnych tradycjach związanych np. ze świętami

– układa rytm wg podanego schematu

– chętnie uczestniczy w pląsach i tańcach zbiorowych

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach

– prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela

Zimno, coraz zimniej – poszerzanie wiedzy na temat zimy

Dziecko:

– nazywa wybrane zwierzęta

– liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości z pomocą nauczyciela

– wykonuje „ćwiczenia paluszkowe”

Realizacja podstawy programowej- listopad

Listopadowe wspomnienia- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny, zapoznanie dzieci z przedmiotami codziennego użytku z dawnych czasów

Dziecko:

– wymienia członków swojej najbliższej rodziny: mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek

– uważnie słucha opowiadań i bajek

– wskazuje niebezpieczne przedmioty, np. mogące wywołać pożar

– odlicza przedmioty z pomocą nauczyciela, pokazując palcem

– nie przeszkadza innym dzieciom w uczestniczeniu w różnych uroczystościach

– ogląda godło swojej wspólnoty narodowej

Zwierzęta domowe- rozwijanie umiejętności rozpoznawania zwierząt domowych, kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta, którymi się opiekujemy

Dziecko:

– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych

– tworzy swobodne, kolorowe kompozycje, stemplując

– potrafi kulturalnie zachować się na różnych uroczystościach, np. koncercie

– uważnie słucha opowiadań i bajek

– określa wynik dodawania lub odejmowania, licząc przedmioty podczas manipulowania nimi

– dokonuje prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybrana cechę

Dzieci lubią misie, misie lubią dzieci- kształtowanie przyjaznej atmosfery w środowisku przedszkolnym

Dziecko:

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach

– układa kompozycje z różnorodnego materiału (tkaniny, wstążki, sznurki, materiał naturalny, przyrodniczy, inny)

– zwraca się bezpośrednio do swojego rozmówcy: innego dziecka, nauczyciela, innego pracownika przedszkola

– potrafi kulturalnie zachować się na różnorodnych uroczystościach, przedstawieniach teatralnych

– posługuje się wyrażeniami, np. na, pod, obok, w, za w sytuacjach zadaniowych

Jesienna pogoda- rozbudzanie ciekawości świata, prowadzenie obserwacji i wyciąganie wniosków

Dziecko:

– uważnie słucha opowiadań i bajek

– układa prosty rytm według podanego schematu

– nakleja gotowe elementy na kartkę w dowolny sposób i według poleceń nauczyciela

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach

Realizacja podstawy programowej- październik

Dbamy o zdrowie – promowanie zasad zdrowego żywienia

Dziecko:

– wyjaśnia znaczenie spożywania produktów mlecznych, warzyw i owoców

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

– eksperymentuje, lepiąc z plasteliny

– porusza się dowolnie do słuchanej muzyki

– dokonuje prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybraną cechę

Drzewo – propagowanie wiedzy o drzewach

Dziecko:

– łączy różne materiały, tworząc proste kompozycje przestrzenne

– działa na zbiorach

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

– aktywnie uczestniczy w przygotowaniu prostych potraw z wykorzystaniem sprzętu gospodarstwa domowego

Jesienią w parku i w lesie – doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie

Dziecko:

– włącza się do uroczystości przedszkolnych, odgrywając role z pomocą nauczyciela

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

– kulturalnie zachowuje się na różnego rodzaju wydarzeń kulturalnych, np. koncert

– rozróżnia kolory zasadnicze i pochodne

– liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości z pomocą nauczyciela

Zabawy na jesienne wieczory – rozwijanie kreatywności

Dziecko:

– ilustruje ruchem, mimiką czynności

– tworzy kolorowe kompozycje, stemplując

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach rozwijających sprawność manualną

– liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości z pomocą nauczyciela

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych

Jesteśmy bezpieczni – poznanie zasad poruszania się pieszego

Dziecko:

– określa gdzie mieszka, próbując podać adres

– uważnie słucha opowiadań

– śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych

– dostrzega zmianę podczas manipulowania przedmiotami: dokładanie, zabieranie

Realizacja podstawy programowej- wrzesień

Przedszkole wita nas – przypomnienie imion dzieci, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa

Dziecko:

– podaje swoje imię -zwraca się do innych dzieci po imieniu

– uważnie słucha opowiadań i bajek

– rozpoznaje swój znaczek indywidualny

– porównuje osoby, używając określeń: taki sam, podobny, inny

Bawimy się wesoło- zapoznanie dzieci z zabawkami znajdującymi się w sali, zachęcanie do wspólnej i zgodnej zabawy oraz dbania o porządek w sali

Dziecko:

– uważnie słucha opowiadań i bajek

– odkłada zabawki na miejsce

– posługuje się wyrażeniami, np. na, pod, obok, za

– naśladuje, używając gestu, głosu wybranego zwierzęcia

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach

Jestem przedszkolakiem- kształtowanie pozytywnych wzorów zachowań w grupie rówieśniczej

Dziecko:

– próbuje przestrzegać zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej

– stosuje w praktycznym działaniu umiejętności klasyfikowania

– aktywnie uczestniczy w zabawach integracyjnych z rówieśnikami

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

– aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach

Jesień daje nam owoce – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią, rozpoznawanie i nazywanie owoców, rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia

Dziecko:

– uważnie słucha nagrań piosenek

– uważnie słucha poleceń nauczyciela

– rozpoznaje wybrane owoce

– dokonuje prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybraną cechę

– układa prosty rytm według podanego schematu

Skip to content