Grupa 4
Nauczycielki: Ewa Bonikowska, Monika Dzięciołowska
Pracownik obsługi: Katarzyna Fatkowska
Godziny pracy grupy 7:00-17:00.
Zapraszamy na zebranie organizacyjne, które odbędzie się 13.09.2023 r.(środa) o godz.17.00 w sali 4.
Realizacja podstawy programowej- październik
Dbamy o zdrowie – promowanie zasad zdrowego żywienia
IV, 5 Dziecko:- wyjaśnia znaczenie spożywania produktów mlecznych, warzyw i owoców
I, 5.1 Dziecko:- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
IV, 9.1 Dziecko:- eksperymentuje, lepiąc z plasteliny
IV, 8.2 Dziecko:- porusza się dowolnie do słuchanej muzyki
IV, 4 Dziecko:- dokonuje prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybraną cechę
Drzewo – propagowanie wiedzy o drzewach
IV, 9.1 Dziecko:- łączy różne materiały, tworząc proste kompozycje przestrzenne
IV, 13 Dziecko:- działa na zbiorach
I, 5.1 Dziecko:- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnastycznych
IV, 10.1 Dziecko:- aktywnie uczestniczy w przygot. prostych potraw z wykorzys. sprzętu gosp.domowego
Jesienią w parku i w lesie – doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących w przyrodzie
IV, 7.1 Dziecko: – włącza się do uroczystości przedszkolnych, odgrywając role z pomocą n-la
I, 5.1 Dziecko:- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnast.
IV, 7.2. Dziecko:- kulturalnie zachowuje się na różnego rodzaju wydarzeń kultural., np. koncert
IV, 9.1 Dziecko:- rozróżnia kolory zasadnicze i pochodne
IV, 13.1 Dziecko:- liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości z pomocą n-la
Zabawy na jesienne wieczory – rozwijanie kreatywności
IV, 7.1 Dziecko:- ilustruje ruchem, mimiką czynności
IV, 9.1 Dziecko:- tworzy kolorowe kompozycje, stemplując
I, 14.2 Dziecko:- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach rozwijających sprawność manualną
IV, 13.1 Dziecko:- liczy przedmioty stosownie do swoich możliwości z pomocą nauczyciela
I, 5.1 Dziecko:- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, grach i ćwiczeniach gimnast.
Jesteśmy bezpieczni – poznanie zasad poruszania się pieszego
III, 15.1 Dziecko:- określa gdzie mieszka, próbując podać adres
IV, 14.3 Dziecko:- uważnie słucha opowiadań
IV, 8.1 Dziecko:- śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych
IV, 4.1 Dziecko:- dostrzega zmianę podczas manipulowania przedmiotami: dokładanie, zabieranie
Realizacja podstawy programowej- wrzesień
Przedszkole wita nas – przypomnienie imion dzieci, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa
III 1.2.Dziecko:- podaje swoje imię -zwraca się do innych dzieci po imieniu
IV 14.3.Dziecko:- uważnie słucha opowiadań i bajek
III 1.2.Dziecko:- rozpoznaje swój znaczek indywidualny
IV 4.2.Dziecko:- porównuje osoby, używając określeń: taki sam, podobny, inny
Bawimy się wesoło– zapoznanie dzieci z zabawkami znajdującymi się w sali, zachęcanie do wspólnej i zgodnej zabawy oraz dbania o porządek w sali
IV 14.3.Dziecko:- uważnie słucha opowiadań i bajek
III 1.2.Dziecko:- odkłada zabawki na miejsce
IV 13.2.Dziecko:- posługuje się wyrażeniami, np. na, pod, obok, za
IV 7.1.Dziecko:- naśladuje, używając gestu, głosu wybranego zwierzęcia
III 1.2.Dziecko:- aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
Jestem przedszkolakiem– kształtowanie pozytywnych wzorów zachowań w grupie rówieśniczej
III 1.1.Dziecko:- próbuje przestrzegać zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej
IV 4.2.Dziecko:- stosuje w praktycznym działaniu umiejętności klasyfikowania
IV 15.2.Dziecko:- aktywnie uczestniczy w zabawach integracyjnych z rówieśnikami
III 5.2. Dziecko:- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
III 1.2. Dziecko:- aktywnie uczestniczy w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych zajęciach
Jesień daje nam owoce – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią, rozpoznawanie i nazywanie owoców, rozumienie znaczenia jedzenia owoców dla zdrowia.
IV 8.1.Dziecko:- uważnie słucha nagrań piosenek
IV 3.4.Dziecko:- uważnie słucha poleceń nauczyciela
III 12.1.Dziecko:- rozpoznaje wybrane owoce
IV 4.2.Dziecko:- dokonuje prostych klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybraną cechę
IV 13.3.Dziecko:- układa prosty rytm według podanego schematu