Grupa 1
Nauczycielki: Anna Ochnik – Bieniek, Ewelina Starczewska
Pomoc nauczyciela: Małgorzata (Helena) Romańska
Pracownik obsługi: Wiesława Miściorak
Godziny pracy grupy: 7:00 -17:00
Realizacja podstawy programowej – maj
Polska to mój dom
Dziecko:
- uważnie słucha opowiadań
- przelicza przedmioty (małe liczebności na miarę własnych możliwości)
- maluje dłonią, pędzlem
W krainie dźwięków
Dziecko:
- uważnie słucha opowiadań i bajek
- rozpoznaje różne dźwięki z najbliższego otoczenia
- śpiewa piosenki dostosowane do jego możliwości głosowych
- maluje pędzlem na dużych formatach
- kontynuuje prosty rytm dźwiękowy powtarzając tupanie, klaskanie
Zwierzęta na wiejskim podwórku
Dziecko:
- uważnie słucha opowiadań
- rozpoznaje wybrane zwierzęta hodowane w domu i gospodarstwie domowym
- aktywnie uczestniczy z nauczycielem i grupą w opowieści ruchowej
- stosuje w praktycznym działaniu umiejętności klasyfikowania
- maluje na dużych formatach
Łąka w maju
Dziecko:
- uważnie słucha czytanego tekstu
- odlicza przedmioty pokazując palcem
- maluje pędzlem na dużym formacie
- wykonuje ćwiczenia oparte na spostrzeganiu wzrokowym
- eksperymentuje z mieszaniem barw
Dzień dziecka
- uważnie słucha opowiadań
- zadaje pytania dzieciom i dorosłym
- odlicza przedmioty z pomocą nauczyciela, pokazując palcem
- zwraca się bezpośrednio do swojego rozmówcy: innego dziecka, nauczyciela
- łączy różne materiały tworząc poste kompozycje