Grupa 5
Nauczycielki: Aneta Bartniczak, Olga Lis
Pracownik obsługi: Anna Suchenek
Godziny pracy grupy: 7.00 – 17.00
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W KWIETNIU W GRUPIE 5.
Wiosna w ogródku – kształtowanie poszanowania dla roślin
Dziecko:
– rozpoznaje napisy do globalnego czytania w połączeniu z obrazkiem;
– wykonuje improwizacje ruchowe do muzyki lub na określony temat;
-układa historyjki obrazkowe składające się z 4 lub 5 elementów;
– używa określeń „najpierw”, „potem”, „na końcu”;
– wie, jakie znaczenie dla zdrowia ma właściwe odżywianie się;
– klasyfikuje obrazki, tworząc tzw. łańcuszki (obrazki są powiązane zgodnie z zasadami logiki: rolnik, ciągnik, trawa, krowa, mleko)
dostrzega wartości estetyczne każdej z pór roku;
– sprawnie ustawia się w kole, szeregu, rzędzie
– wyraża swoją wiedzę o świecie za pomocą prac plastycznych
Z kulturą za pan brat – kształtowanie kulturalnych wzorców
Dziecko:
– poznaje zasady savoir vivre;
– posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–10;
– wie, do czego służą pieniądze;
– rozpoznaje napisy do globalnego czytania w połączeniu z obrazkiem;
– przeskakuje przez płaskie i wysokie (do 40 cm) przeszkody,
– rozróżnia dźwięki wysokie i niskie
– recytuje wiersze,
– tworzy prace plastyczne ilustrujące treść utworów literackich
– sprawnie ustawia się w kole, szeregu, rzędzie
– używa samodzielnie, bez przypominania, zwrotów grzecznościowych w przedszkolu oraz miejscach publicznych;
Moje super moce – tydzień stacyjny o zmysłach
Dziecko:
– akceptuje odmienność w wyglądzie i zachowaniu dzieci i dorosłych;
– jest wrażliwe na krzywdę innych;
– rozumie potrzebę odpoczynku podczas pobytu w przedszkolu
– przeskakuje przez płaskie i wysokie (do 40 cm) przeszkody
– wskazuje prawą i lewą stronę swojego ciała;
– bierze udział w zabawach i ćwiczeniach:– z elementami równowagi:
Książka – mój przyjaciel – rozwijanie zainteresowań czytelniczych, wdrażanie do poszanowania książek
Dziecko:
– segreguje śmieci i rozumie, dlaczego należy to robić;
– rozpoznaje oznaczenia pojemników na różne rodzaje śmieci;
– dostrzega pozytywne i negatywne zmiany w krajobrazie wprowadzone przez człowieka;
– nazywa zawody związane z powstawaniem produktów codziennego użytku, z usługami, z których korzysta, z działalnością twórców kultury itp.;
– wykonuje zadanie wspólnie z kolegami; dba o wyposażenie sali
– wchodzi w role w zabawach tematycznych i teatralnych;
– śpiewa dwuzwrotkowe piosenki z refrenem;
– klasyfikuje przedmioty według cech jakościowych:
– dzieli zbiory na podzbiory według określonej cechy;
– wie, jak należy zachować się w kinie i bibliotece;
– bierze udział w zabawach i ćwiczeniach na czworakach:
– wykonuje wycinanki płaskie i przestrzenne formy z papieru;
– wycina nożyczkami z różnorodnych materiałów wzdłuż linii prostych i falistych;
– obrysowuje kształty, korzystając z szablonów zewnętrznych;
Ja i moja ojczyzna – kształtowanie postawy patriotycznej
Dziecko:
– jako członek narodu:
– wie, że jest Polakiem;
– szanuje symbole narodowe
– wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie;
– interesuje się wydarzeniami mającymi miejsce w Polsce 1 maja
– potrafi bawić się zgodnie w grupie;