Przejdź do treści

Przedszkole nr 385

Przedszkole nr 385

Strona główna / Grupa 5

Grupa 5

Grupa 5

Nauczycielki: Aneta Bartniczak, Olga Lis

Pracownik obsługi: Anna Suchenek 

Godziny pracy grupy: 7.00 – 17.00

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W MAJU W GRUPIE 5.

Życie na łące – kształtowanie postawy poszanowania i dostrzegania piękna przyrody
Dziecko:
– poznaje niektóre środowiska przyrodnicze, np. park, las, łąka;
– zna zwierzęta i rośliny charakterystyczne dla poszczególnych środowisk
– uzupełnia obrazek, w którym brakuje 4 elementów
– odwzorowuje liczbę elementów w zbiorze za pomocą liczmanów;
– bierze udział w: zabawach i ćwiczeniach na czworakach
– układa historyjki obrazkowe składające się z 4 lub 5 elementów;
– wykonuje improwizacje ruchowe do muzyki lub na określony temat;
– posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–10;
– uczy się pokonywania słabości i ograniczeń własnego ciała;
– rozpoznaje napisy do globalnego czytania w połączeniu z obrazkiem;

Moja rodzina – kształtowanie poczucia przynależności do rodziny
Dziecko:
– bierze udział w przygotowaniu uroczystości o charakterze rodzinnym
– wykonuje wycinanki płaskie i przestrzenne formy z papieru;
– wie, jak zachować się w sytuacjach zagrażających życiu, np. w czasie pożaru, powodzi;
– wie, do czego służą pieniądze;
– bierze udział w: zabawach bieżnych
– wie, jak pomóc koledze przeżywającemu trudne emocje, np. wysłuchać, przytulić, pocieszyć;
– wyróżnia głoski w nagłosie i wygłosie;
– coraz dokładniej porównuje i nazywa: objętość mierzoną wspólną miarą, np. kubkiem;
– wykonuje skłony w przód, w tył, w bok oraz skręty;
– rozpoznaje i nazywa figury geometryczne: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt;


A ja rosnę i rosnę – uświadomienie związków przyczynowo-skutkowych
Dziecko:
– coraz dokładniej porównuje i nazywa:– wielkość przedmiotów: mały, mniejszy, najmniejszy, duży, większy, największy;
– potrafi przewidzieć, jakie reakcje emocjonalne może wywołać określona sytuacja;
– zna nazwy okresów w rozwoju człowieka;
– śpiewa dwuzwrotkowe piosenki z refrenem;
– bierze udział w: zabawach bieżnych:
– zna swoje prawa; szanuje prawa innych osób;
– zabawach i ćwiczeniach na czworakach:
– wykonuje proste prace plastyczne w zespole;

 

Skip to content