Przejdź do treści

Przedszkole nr 385

Grupa 6

Nauczycielki: Monika Dzięciołowska, Ewa Bonikowska

Pracownik obsługi: Katarzyna Fatkowska

Godziny pracy grupy: poniedziałek-piątek  7.00-17.00

OGŁOSZENIA

Serdecznie zapraszamy na warsztaty świąteczne, które odbędą się dn. 10.12.2024 r. (wtorek) o godz. 16.00,  w sali grupy 6.

Plan pracy dla grupy 6 grudzień 2024

Realizacja podstawy programowej – wg programu „Od przedszkolaka do pierwszaka” Iwony Brody, WSIP „Plac Zabaw”

Tematy:

Grudniowe życzenia                       

– Czy tylko Mikołaj spełnia marzenia?-

– Czy Mikołaj odbiera listy?

– Mikołaj pakuje sanie

– W oczekiwaniu na Mikołaja

– O czym marzy Mikołaj?

Kim będę, gdy dorosnę?     

– Każdy z nas swój zawód ma

– Dawne zawody

– Nowoczesne zawody

– Zbudujmy coś razem!

– Kim mogę być?

Święta za pasem                   

– Świąteczne przygotowania

– Świąteczne zakupy

– Świąteczne smakołyki

– Świąteczne drzewko

– Świąteczne ozdoby

Świąteczne tradycje 

– Wigilia

– Pasterka

– Boże Narodzenie

 Witamy Nowy Rok            

– Rok

– Pory roku

– Miesiące

– Dni tygodnia

Plan pracy dla grupy 6 listopad 2024

Realizacja podstawy programowej – wg programu „Od przedszkolaka do pierwszaka” Iwony Brody, Przewodnik metodyczny „Plac zabaw” pięciolatek wyd. WSIP

Tematy :

Listopadowe wspomnienia

– Kto jest kim w mojej rodzinie

– Album moich dziadków

– Jak żyli moi dziadkowie ?

 – Życie człowieka

 – Drzewo mojej rodziny

 Jesienna pogoda

– Wędrująca Ziemia

 – Jesienne obłoki

 – Pada, pada deszcz

– Fascynujące krople

– Kapryśna pogoda

Zwierzęta domowe

– Czy wszystkie zwierzęta są dzikie

– Zwierzęta też mają swoje rodziny

 – Zwierzęta też mają swoje upodobania

–  Jak opiekować się zwierzątkiem ?

–  Czy miś to też zwierzę ?

Zimno, coraz zimniej

 – Przygotowania do zimy

– Kto robi zapasy na zimę ?

–  Kto zapada w sen zimowy ?

 – Kogo zimą nie spotkamy w Polsce ?

–  Jakie zwierzęta potrzebują naszej pomocy zimą ?

Plan pracy dla grupy 6 wrzesień 2024

Realizacja podstawy programowej – wg programu „Od przedszkolaka do pierwszaka” Iwony Brody, Przewodnik metodyczny „Plac zabaw” pięciolatek wyd. WSIP

  Tematy :

  W przedszkolu

  -Wracamy do przedszkola

        -Każdy swój znaczek ma, mam i ja

        -Po co nam są zasady ?

        -W świecie imion

        -Nasze zabawy i zajęcia

        Jesteśmy bezpieczni

        -Znam swój adres

        -Moja miejscowość- moja droga do przedszkola

        -Bezpieczny przedszkolak

        -Bezpieczne znajomości

        – Po pomoc

        Dbam o siebie i środowisko

        -Od stóp do głów

        -O jak oko

        -Jak dbać o słuch ?

        -Co mogę dotknąć, powąchać i posmakować ?

        -Jeden nos, jedno serce

        Dary jesieni

        -Warzywa- zdrowie na talerzu

        -Owocowe szaleństwo

        -Bezpieczne grzybobranie

        -Jesienne zbiory

        -Jak zatrzymać lato w słoiku ?

  1. Realizacja treści programowych związanych z nauką języka nowożytnego – wg programu Bilingual „Dwujęzyczne Przedszkole” – Tom and Kerry
    1. Temat 1 Rozdział wstępny
    2. Temat 3 Urodziny Toma
  2. Realizacja rocznego planu pracy przedszkola
    1. Dzień przedszkolaka
    2. Dzień KOU
  • Powitanie Jesieni – zapoznanie dzieci z regionem Polski-Śląsk, kiszenie kapusty
  1. IV Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania
  1. Inne wydarzenia zgodne z rocznym planem :
    1. Karuzela Eksperymentów „Siła przyciągania – elektrony”
    2. Koncert Edukacyjny „Na wakacjach pięknie było” – Gajdy góralskie dudy
  • Teatrzyk Kukiełka z Ptaszkowej „Smok Wawelski”
  1. Wyjścia, wycieczki, spacery
    1. Wycieczka „Wymysły pod lasem-Dzień ziemniaka”
  2. Inne programy i działania realizowane w grupie
    1. Ogólnopolski Projekt Edukacyjny- Zabawa sztuka 2024/2025
    2. Projekt „20 minut dla matematyki” Bliżej Przedszkola
  3. Współpraca z rodzicami:
    1. Zebranie
    2. Akcja „Tata też czyta”

Plan pracy –  PAŹDZIERNIK 2024

1.Tematy:

Wakacyjne wspomnienia          

-Lato pełne słońca

-Skarby z dziecięcego plecaka

-Podróże dalekie i bliskie

-Palcem po mapie

-Czym podróżujemy

Jesienią w parku i w lesie         

 -Leśne zwierzęta

-Jesienne liście

-Dlaczego liście zmieniają kolor?

-Czy wszystkie drzewa mają liście?

Dbamy o zdrowie           -Co zjadamy?

-Ruch to zdrowie

-Dwie skarpety, czyli para

-Bakterie, wirusy

Zabawy na jesienne wieczory   

-Kim jest artysta?

-Malarz

-W świecie muzyki

-W kinie i w teatrze

Różne (z poprzednich tygodni)  

-Jesienna sztuka

-Pisarz, poeta – zgaduj, zgadula

-Numer alarmowy 112

1.Realizacja treści programowych związanych z nauką języka nowożytnego –

wg programu Bilingual Future „Dwujęzyczne Przedszkole” – Tom and Kerry

Temat 3 Urodziny Toma |  Rozszerzenie

Temat 4 Piłka Toma

Temat 5 Piłka Toma | Rozszerzenie

Temat 6 Pies i żaba

1.Realizacja rocznego planu pracy przedszkola

-Zapoznanie z regionem – Podlasie

-Dzień Edukacji Narodowej – poznanie sposobu funkcjonowania dzieci w szkole dawniej, nauka dawnych zabaw ludowych, rysowanie stalówką, nauka kaligrafii

14.10

-Wykonanie laurek dla pracowników przedszkola – wszystkie grupy

-Święto dyni – poznanie warzywa rosnącego w Polsce, omówienie jego budowy, wielkości, zastosowania, zabawa z wykorzystaniem pestek dyni, menu z dynią w roli głównej 22.10

-Kółko kulinarne: Podlaska 10.10

-Inne wydarzenia zgodne z rocznym planem :

-Karuzela Eksperymentów

-Koncert Edukacyjny „Wielka trąba na ulicy” – trąbka z węża i pachołka

-Teatrzyk Parandyk „Polskie dróżki”

-Zagroda Powroty – zajęcia etnograficzne, spotkanie z kozami

-Szalony wózkowicz – spotkanie poświęcone niepełnospraności

-Wyjścia, wycieczki, spacery

-Biblioteka ul. ZWM – wypożyczanie książek

-Spacer – zbieranie darów jesieni

-Inne programy i działania realizowane w grupie

-Ogólnopolski Projekt Edukacyjny – Zabawa sztuka 2024/2025 – Laboratorium koloru – eksperymentowanie z barwą, odkrywanie odcieni, tworzenie własnych dzieł poprzez eksperyment plastyczny

-Projekt „20 minut dla matematyki” Bliżej Przedszkola

-Czytanie przez seniorów – Stowarzyszenie „Przynieś, wynieś, porozmawiaj”

-Współpraca z rodzicami:

-Akcja „Tata też czyta”

czyta”


Skip to content